نگاهی به کم و کیف سبد کالا ؛

بی برنامه بودن دولت در امر توزیح سبد کالا و همچنین قیمت بالای اجناس و کمک هزینه خرید پایین،موجب شده تا مردم هیچ گونه رضایتی را این بسته حمایتی نداشته باشند.

بسته حمایتی دولت یا بسته سود اوری دولت؟

به گزارش گلستان24؛ این روز ها دولتی که خود از رفتار پوپولیستی و عوام فریبانه ناراحت است و در همه حال از دولت قبل گله مندی می کند، قدم در راهی گذاشته است که بی‌شباهت به اقدامات انتخاباتی نیست.

در حال حاضرکسانی که قبلاً با خشم و هیاهو از توزیع سیب‌زمینی، افزایش حقوق بازنشستگان و سهام عدالت، در دوره قبل انتقاد می‌کردند و ان را یک شوی تبلیغاتی و عموام فریبانه می خواندند، چرا باید اکنون و تنها یک ماه باقی مانده تا انتخابات به تکاپو برای انجام برخی اقدامات افتند؟که باید در سال های قبل می افتاد

چند وقتی است که به نظر می‌رسد دولت یازدهم عملکرد غیرقابل دفاع دولت دهم را تکرار می‌کند و برخلاف اینکه قرار بود از رفتارهای پوپولیستی فاصله بگیرد، به صورت جدی و محسوس در دام عوام‌گرایی غوطه‌ور شده است.

دادن بسته های حمایتی سبد کالا برای حمایت از قشر ناتوان جامعه از جمله کارهایی است که دولت ها برای  اقشار کم بضاعت جامعه انجام می دهند؛در فروردین ماه امسال هم دولت مبلغ 60 هزار تومان کمک هزینه خرید اجناس ضروری را به حساب  سرپرست خانوار ها واریز کرد؛که فقط خانوار هایی که عضو کمیته امدادامام خمینی(ره) و بهزیستی هستند مشمول دریافت این کمک هزینه شدند.

یکی از شهروندانی که این کمک هزینه را دریافت کرده بود، در گفت گویی با خبرنگار گلستان24 گفت: این کار دولت در این وضعیت اقتصادی بیشتر شبیه به اعوام فریبی است تا یک بسته حمایتی برای نیازمندان جامعه که باید هرچه زودتر در این طرح حمایتی تجدید نظر شود.

اوادامه داد: کارت های یارانه سرپرست خانواده حدود چند مدت پیش مبلغ 60 هزار تومان شارژ شد تا در مکان هایی که دولت از قبل مشخص کرده بود کالا های مصرفی خریداری شود.

وی اظهار کرد:زمانی که به محل سوپر مارکتی که از قبل مشخص شده بود مراجعه کردم از دیدن این قیمت های سرسام اور تعجب کردم، زیرا برنجی که به صورت تنظیم بازار در بازار شهر عرضه می شد و مبلغ 38 هزار تومان قیمت داشت را باید با قیمتی حدود 50هزار تومان خریداری می کردم.

با این مضمون دولت تنها 48 هزار تومان را تحت عنوان سبد کالادر بین اقشار کم درامد جامه توزیح کرده است که این مبلغ  در این وضعیت اقتصادی اخیر ،ناچیز شمرده می شود، دولت با این کار خود علاوه بر این که از نام سبد کالا استفاده تبلیغاتی کرده سود زیادی را هم از این طرح عاید خود کرده است.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار