قطعی چند ماهه آب در روستاها؛

این روز ها مردم روستا های شمال غربی گلستان به علت قطعی آب آشامیدنی در وضعیت بحرانی زندگی خود رامی گذرانند.

نبود بودجه و امکانات عامل اصلی بحران آب در شمال غرب استان

به گزارش گلستان24،قطعی مداوم آب در روستا های شمال غرب استان باعث شده تا مردم این روستاها با سختی زندگی خود را بگذرانند و آب مصرفی خود را از تانکر های آبی که سلامت آن ها مورد تایید نیست تامین کنند.

مردم در بعضی از مناطق این روستاها به شیوه های قدیم روی آورده اند،عده ای با تانکر و عده ای نیز با درست کردن آب انبار هایی در حیاط منزل خود آب را برا مقاطع مختلف ذخیره می کنند تا به مشکل بر نخورند.

20170815_151038_HDR

دهیار روستای چارقلی در همین رابطه به خبرنگار ما گفت:از اول سال 92 که مسئولیت دهیاری روستا را بر عهده گرفتم در تابستان ها ما همیشه این مشکل  قطعی آب را داریم و با کمبود آب دست و پنجه نرم می کنیم.

او ادامه داد:علت اصلی که آب به این روستا و روستا های اطراف نمی رسد به این خاطر است که یک لوله آب به بیش از15روستا آب رسانی می کند و روستای چارقلی آخرین روستایی است که در مسیر این لوله قرار دارد،روستا های اطراف نظیر ،قرمسه،قره کیله،آرخ بزرگ،نیز با کمبود آب شدیدی مواجع هستند.

وی با بیان این که مابارها این مشکل را از شرکت آب و فاضلاب روستایی پیگیری کرده ایم گفت:مهندس نجاتی رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی  شهرستان گمیشان تسهیل در روند آب رسانی به روستا را نیازمند نصب دستگاه های پمپاژ آب و یکسری از اقدامات تخصصی می داند که بودجه آن را هم باید فرمانداری تامین کند.

20170815_151321

محمد کر خاطر نشان کرد:هر ساله همین مسئله وجود دارد،شرکت آب و فاضلاب با گذاشتن چند تانکر در روستا به مردم آب رسانی می کند که پر کردن این تانکر ها نیز هر چهار روز یکبار صورت می گیرد،مردم هم برای رفع نیاز های خود آبرا به وسیله ی  تانکر های حمل شوند از شهرستان گمیشان با پرداخت پول می خرند.

وی اضافهکرد:سپاه هم به خوبی در این بحران به مردم کمک رسانی می کند،تانکر های سپاه  آب را با تانکر ها به روستا ها می آورند و در بین مردم پخش می کنند.

امام جماعت روستای چارقلی نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت:مسئولین فقط در حال وعده دادن هستند میایند و می گویند ما پیگری می کنیم ولی هیچکس به داد ما نمی رسد.

او ادامه داد:حدود4ساله که ما  این مشکل را داریم و اگر این مسئله به صورت جدی پیگری و حل شود مردم خیالشان راحت می شود ،ما برای حل این مشکل به فرمانداری بندر ترکمن هم رفته ایم ولی به جایی نرسیده ایم.

وی افزود:در این مدت که ما آب نداشته ایم برای ما قبض آب آماده است و ما هم مجبور به پرداخت آن شده ایم تا مبادا  آب شرب ما را کلا قطع کنند.

در پایان چندین شهروند از روستاهای اطراف که مشکل قطعی آب دارندطی گفت و گویی با خبرنگار ما از مسئولین ذی ربط خواستند تا زمانی که بعضی از بیماری در این مناطق شیوع پیدا نکرده است هرچه زودتر مشکل آب را حل کنند.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار