زاکانی در گرگان مطرح کرد:

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس تفریق بودجه سال 1394 تعداد زیادی از شرکت‎های ما ورشکسته هستند و یک عده می‎خواهند این وضعیت باقی بماند چون برخی از شرکت‎ها حیات خلوت مسئولان دولتی است.

برخی از شرکت‎ها حیات خلوت مسئولان دولتی است/ جهانگیری بلای جان روحانی در مناظره‌ها شده است

به گزارش گلستان24، علیرضا زاکانی امشب در گردهمایی اعیاد شعبانیه  در جمع مردم ولایتمدار شهرستان گرگان در مسجد جامع این شهر، اظهار داشت: در آستانه یک انتخابات و شب قدر دیگری برای مردم رشید ایران اسلامی هستیم.

وی تصریح کرد: انتخابات به ویژه انتخابات ریاست جمهوری اثراتی بر کشور دارد که بر کسی پوشیده نیست و بیشترین تاثیر را در مسائل کشور دارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوره سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید می‎بینید که مسیر کشور تغییر می‎کند اما این اثر در مجلس شورای اسلامی دیده نمی‎شود.

زاکانی با بیان اینکه 98 درصد اجرائیات کشور در دست ریاست جمهوری است، افزود: کسی که مسئول اجرایی است می‎تواند از اعتبارات کشور بهره بجوید و کشور را به بن‎بست بکشاند و یا با تعارضاتی که ایجاد می‎کند آب خوش از گلوی ما پایین نرود.

وی افزود: تجربه 38 ساله نشان می‎دهد این انتخابات چه اثر بزرگی بر کشور می‎گذارد و اگر امروز شرایط مطلوبی را مشاهده می‎کنید باید به ادامه روند مسئولان فعلی رضایت دهیم و اگر نارضایتی وجود دارد و تصور می‎کنیم که باید بسیار جلو‎تر از اینجایی باشیم که قرار داریم و نباید این بی‎سروسامانی در کشور وجود داشته باشد، باید به دنبال تغییر باشیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به معادن و ذخایر نفت و گاز تکیه زدیم و نباید در این شرایط بیکاری نخستین معضل کشور ما باشد و این بیانگر آن است که یک جایی از کار مشکل دارد.

زاکانی یادآور شد: وقتی به قاعده هرم اجتماعی نگاه می‎کنید می‎بینیم مردم شریف ملت ایران قرار دارند که از هر ملتی بالاتر و بهتر هستند و در جهان جز در برهه کوتاهی درصدر اسلام نظیر ندارند.

وی با بیان اینکه قشر فرهیخته ما قشر ممتازی در جامعه هستند، افزود: وقتی به مشکلات توجه می‎کنیم به مسئولان کشور می‎رسیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو دسته مسئولان باورمند به امام خمینی(ره) و آرمان‎های امام راحلو بی‎تفاوت نسبت به آرمان‎های امام خمینی(ره) در کشور داریم، گفت: یک مسئول بی‎تفاوت می‎تواند سبب شود که در برابر دشمن دچار ضعف باشند و گردن کلفتی خود را برای ملت بیاورند.

زاکانی با بیان اینکه امروز ما می‎خواهیم دست به تغییرات بزنیم، افزود: شما به عنوان پشتیبانان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی باید تلاش کنید مسئولان خسته و غیرانقلابی نباشند و مسئولانی انتخاب کنید که در راستای مسائل و معضلات کشور تلاش کنند.

برخی مسئولان ما به دشمن اعتماد کردند

وی یادآور شد: دشمن به ما پناه نداده و برخی مسئولان به دنبال پناه گرفتن از دشمن بودند و مسئولان ما به دشمن اعتماد کردند و دشمن پاسخ آنها را داد و به وعده‎های خود عمل نکرد و امروز مسئولان می‎گویند نمی‎توانیم مشکل کشور را حل کنیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای رئیسی و قالیباف می‎گویند می‎توانند 5 میلیون شغل ایجاد کنیم و عوامل دولت می‎گویند این نشدنی است، افزود: اینها باور ندارند که توانمندی‎هایی در کشور وجود دارد که اگر به کارگیری شود سبب شکست رکود و ایجاد اشتغال می‎شود.

نگاه‎های غلط کشاورزی و مواهب طبیعی شمال کشور را نابود کرده است

وی افزود: 2 تا 18 برابر فاصله عملکرد کشاورزی خود هستیم و اگر کوچکترین توجه به کشاورزی شود کشاورزی محور رشد و شکست رکود در کشور می‎شد اما متاسفانه اینها از کشاورزی، به دست آوردن زمین‎های حاصل‎خیز و ساخت ویلا‎ها و امتیازهای شخصی خود را می‎خواهند.

زاکانی گفت: فردی که با استفاده درست از مواهب طبیعی شمال کشور مخالف نیست اما بی‎توجهی به طبیعت شمال و منابع طبیعی، مردم را رنج می‎دهد و نگاه‎های غلط استان‎های حاصل‎خیز ما را به نابودی کشیده است، چرا باید از بودجه کشور تنها 5 درصد به کشاورزی اختصاص پیدا کند؟

برخی در کوران فقر در حال سوختن هستند اما مسئولان می‏‌گویند فقری وجود ندارد

وی با بیان اینکه 90 درصد صنایع خودروسازی ما در انحصار دو شرکت هستند، افزود: همه این عناصر، عناصری هستند که پیوستگی‎هایی با هم دارند و آن ما نمی‎توانیم است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این افراد توانایی‎های کشور را نادیده می‎گیرند و در انتظار این هستند که از خارج از کشور به دادشان برسند، افزود: هیچ فردی با سرمایه‎گذاری خارجی مخالف نیست اما ما می‎گوییم آن‌قدر که می‎توانیم رشد کنیم و پس از آن سرمایه‎گذاران خارجی در کشور ما التماس خواهند کرد.

زاکانی اظهار کرد: مسکن، خدمات و دیگر حوزه‎ها می‎تواند در کشور تحول ایجاد کند و اشتغال قابل حل است اما اگر دولت با این نرم پیش برود می‎توانیم 9 سال آینده برای این جمعیت اشتغال داشته باشیم، اما در این 9 سال فردی دیگر نباید به فضای اشتغال کشور افزوده شود.

وی افزود: امروز بخش زیادی از جامعه ما در کوران فقر در حال سوختن هستند و صورت خود را با سیلی سرخ می‎کنند اما مسئولان کشور ما بیان می‎کنند فقری در کشور وجود ندارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی می‎خواهند یارانه 45 هزار تومانی به مردم بدهند انگار می‎خواهند جانشان را بگیرند اما وقتی قرار است که یک افتتاحیه انجام شود در استان البرز صدای مسئولان استانی بلند می‎شود یک افتتاحیه برای چه 500 میلیون هزینه دارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای چه هزینه دولت 3 برابر شد، 120 میلیارد تومان در سال 1393 بودجه عمومی امسال 350 هزار میلیارد تومان و دولت باید پاسخ بدهد این پول‎ها را کجا خرج می‎کند، قرار بود دولت کوچک و چابک شود نه اینکه فربه شود.

برخی از شرکت‎ها حیات خلوت مسئولان دولتی است

وی گفت: براساس تفریق بودجه سال 1394 تعداد زیادی از شرکت‎های ما ورشکسته هستند و یک عده می‎خواهند این وضعیت باقی بماند چون برخی از شرکت‎ها حیات خلوت مسئولان دولتی است.

زاکانی اظهار داشت: خروجی برخی از شرکت‎ها برای آینده است، افزود: اگر در اصل 44 می‎فهمیدند که دولت با مردم در اقتصاد رقابت نکند، مردم می‎توانند گلیم خود را از آب بکشند.

وی افزود: در سال 1392 مقام معظم رهبری به سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و قبل از آن سیاست‎های اصل 44 تاکید کردند و اگر این دو سیاست را دولت دنبال کند کشور ما مشکلی نخواهد داشت اما این مسئولان این تمایل را ندارند و ما مانده‎ایم اینها چگونه روشان می‎شود که بگویند 4 سال آینده باقی بمانیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یک گروه از مسئولان به دنبال شفایت هستند اما گروه دولتی‎های فعلی درصدد این هستند که کشور محرمانه دنبال شود.

زاکانی اظهار کرد: وقتی بیان می‎شود که با ایرباس قرارداد بستید چرا محرمانه نگه می‎داریم، افزود: مسئولان بوینگ می‎گویند مشکل اشتغال ما را این قرارداد حل می‎کند.

وی افزود: مسئول سایپا در دولت فعلی مدال گرفت، آقای جهانگیری وقتی موضوع فساد را مطرح می‎کنید بگویید با اخوی و دوستانتان چکار کنیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولی می‎گوید یک‌هزار و 500 میلیارد تومان پول دارم و من در کشور نفر هفتم هستم و 6 نفر جلوتر از من هستند و این افراد مدعی هستند که می‎خواهیم 4 سال آینده باشیم.

رئیس دولت و وزرا باید افرادی شایسته مدیریت باشند

زاکانی با اشاره به اینکه فرهنگ اشرافی‎گریی و قبیله‎گرایی اجازه نمی‎دهد شایسته‎ای در کشور باقی‎ بماند، افزود: شایسته در کشور یعنی فردی که از نظر اعتقادی سلامت داشته باشد.

وی گفت: نه رئیس دولت ما و نه برخی از وزرا سنت الهی را قبول ندارند و آمریکا را کدخدا می‎دانند و باید فردی مسئول نظام جمهوری اسلامی مسئول شود که دیانت، اعتقاد، تخصص داشته باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همان‎هایی که شما به آنها توسل می‎کنید شما را نفرین می‎کنند می‎گویند شما خائن هستید و حضرت رسول(ص) گفته فردی که مسئول باشد و فردی از آن اصلح‎تر باشد به خدا و مردم خیانت کرده است.

زاکانی تاکید کرد: مسئولانی در کشور باید باشند که حال کار داشته باشند اما وقتی مسئولی در کشور کار می‎کند که وزرای خودش به آن اعتراض می‎کنند که به ما وقت نمی‎دهد ما با آن ملاقات کنیم آیا شایسته مدیریت است؟.

وی اظهار داشت: ما مسئولانی در نظام جمهوری اسلامی می‎خواهیم که خادم نظام باشند نه با کبر و غرور برخورد کنند و وقتی بخواهند با کارگر در یک کارخانه ملاقات کنند با ماشین‎های آخرین سیستم سان ببینند.

زاکانی با بیان اینکه کوشش و تلاش ما می‎تواند مردم را به سمت و سویی درست هدایت کند، گفت: 2 نامزد جمنا در بین این 6 نفر سرآمد هستند و هر فردی باید براساس اصلح دانستن نامزدها انتخاب کند.

زاکانی تاکید کرد: در این مملکت باید تلاش کنیم افرادی که بر سرچشمه نشستند و آب را برای خود اختصاصی کردند بر کرسی قدرت تکیه نزنند.

جهانگیری بلای جان روحانی در مناظره‌ها شده است

وی گفت: ملت ایران فداکاران و خدمت‎گذاران جبهه انقلاب اگر امروز درنگ کنیم، 4 سال آینده ممکن است دیگر راهی وجود نداشته باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما وظیفه‎ داریم امروز محکم ایست کنیم و جبهه مردمی باید میدان‎داری کند.

وی با اشاره به مناظره‌ها و اینکه آقای جهانگیری به کمک آقای روحانی آمد اما بلای جانش شده، افزود: چند درصد از آرای آقای روحانی به حساب آقای جهانگیری رفته است.

انتهای پیام/‌ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار