یک منبع آگاه در سوریه با اشاره به کشف مخازن مواد شیمیایی کلر گفت: اتهام استفاده از سلاح های کشتار جمعی و مواد شیمیایی مسئله ای است که بارها از سوی سرویس های اطلاعاتی غرب دولت دمشق را نشانه گرفته است که کشف این مواد در مناطق تحت اشغال تروریست‌ها نمونه دیگری در رد این ادعاست.

کشف مخازن مواد شیمیایی کلر در شرق حماه+ تصاویر

به گزارش گلستان 24 ؛ یک منبع آگاه در سوریه با اشاره به اتهام استفاده دمشق از سلاح های کشتار جمعی که همواره از سوی سرویس‌های اطلاعاتی غرب مطرح میشود خبر داد: نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در ادامه آزادسازی و پاکسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌های تکفیری در شرق حماه توانستند مقادیر قابل توجهی مواد شیمیایی کلر را که در مخازن مخصوص در نقاط مشخصی پنهان شده بود کشف و ضبط کنند. 

وی بابیان اینکه این برای چندمین بار متوالی است که کارگاه و مواد شیمیایی از مناطق اشغالی تروریستهای تکفیری کشف می‌شود اظهار داشت: سرویس اطلاعاتی ایالات متحده با همکاری موساد و ریاض در اقدامی مهندسی شده از منطقه غوطه دمشق این فتنه و اتهام را آغاز کرد و در مناطق مختلفی از شام و عراق این مسئله ادامه پیدا کرد که می‌توان اوج آن را تجاوز نظامی آمریکا به پایگاه نظامی الشعیرات عنوان کرد.

این منبع آگاه در ادامه افزود: با وجود طرح این مسئله در شورای امنیت و تشکیل کمیته پیگیری هیچ سند موثقی بر علیه ارتش سوریه و دولت دمشق به دست نیامد و این در حالی است که اسناد متعددی از همکاری سرویس های مذبور با داعش، القاعده و تروریست‌های ارتش آزاد در دست است که بیانگر استفاده تروریست‌های تکفیری از مواد شیمیایی بر علیه ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در مناطق عملیاتی و همچنین به کار گیری این قبیل سلاح ها بر علیه مردم مظلوم سوریه و عراق است. 

وی در پایان سخنان خود با اشاره به نحوه استفاده تروریست‌ها از مواد شیمیایی گفت: با نگاهی دقیق به موارد به کار گیری این سلاح می‌توان چگونگی بهره‌برداری از چنین سناریویی را در دو محور خلاصه کرد. ابتدا به کار گیری بر علیه مردم و نظامیان ودوم خودزنی و انهدام کارگاه‌های ساخت چنین سلاح‌هایی توسط  تروریست‌ها در مناطق اشغالی و صحنه سازی برای فشار بر دولت قانونی دمشق عنوان کرد.  

 

انتهای پیام /

منبع :دیدبان

ارسال نظر

آخرین اخبار