امام جمعه گرگان:

امام جمعه گرگان با بیان اینکه امروز هیچ کس نمی تواند قدرت منطقه ای ایران را انکار کند تصریح کرد: اگر حضور ایران در سوریه و دفاع از حوزه مقاومت نبود معلوم نبود که داعش چه بلایی بر سر مردم ان منطقه می‌آورد

توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران غیرقابل انکار است/  رابطه عمیق تاریخی ایران و عراق جدایی ناپذیر است

به گزارش گلستان24؛ آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: هر مومن مسلمان باید مقام بندگی را در خود تقویت کند، بدانیم هر بندگی ذلت می آورد غیر از بندگی خدا که عزت به دنیا دارد.

وی با اشاره به اینکه مقام بندگی برای انسان آزادی می آورد، تصریح کرد: احسان خدا رشد دارد هر کسی یک گام به سوی خدا بردارد آن گاه خداوند 10 گام برمی‌دارد، هر عمل صالحی از سوی خدا بدون پاسخ نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به سالروز ارتحال شهادت گونه آیت‌الله سیدمصطفی خمینی گفت: سیدمصطفی خمینی یک شخصیت ممتاز بود و گام‌های بلندی را در حوزه معرفت دینی برداشت.

نورمفیدی در خصوص وقایع اخیر در منطقه گفت: عمال آمریکا و اروپا در منطقه شکست خوردند، داعش نفس‌های آخرش را می کشد، رابطه عمیق تاریخی ایران و عراق جدایی‌ناپذیر است.

نورمفیدی در خصوص مسائلی که امروز در دنیا سروصدای زیادی ایجاد کرده است، گفت: مسائل مربوط به برجام و حرف‌هایی که آمریکایی‌ها در این زمینه مطرح کردند قابل تامل است اروپا به ظاهر خودش را مخالف حرف‌های رئیس جمهور آمریکا در خصوص برجام می‌داند اما آنها در باطن قضیه همان حرف‌های آمریکا را تکرار می‌کنند.

وی بیان کرد: آمریکا با ایران دو مشکل اساسی دارد یکی در زمینه قدرت منطقه‌ای ایران و دیگری قدرت دفاعی ایران؛ امروز هیچ کس نمی تواند قدرت منطقه ای ایران را انکار کند اگر حضور ایران در سوریه و دفاع از حوزه مقاومت نبود معلوم نبود که داعش چه بلایی بر سر مردم ان منطقه می‌آورد اگر حضور ایران در عراق نبود معلوم نبود که آنها اکنون چه وضعی داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: حضور ایران در منطقه باعث شده سرمایه گذاری های که عربستان برای اوضاع سوریه و عراق انجام داد به نتیجه نرسد تقریباً آمریکایی‌ها و اعمال آنها در منطقه شکست خوردند و ایران در آنجا قدرت برجسته‌ای دارد و بساط داعش را برچیده و آنها دارند نفس‌های آخر  خود را می‌کشند.

نورمفیدی با اشاره به قدرت دفاعی ایران تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند ایران ضعیف باشد امروز کسی جرات ندارد که ایران را تهدید کند، قدرت موشکی ایران در حد بالایی قرار دارد و این مسائل باعث ناراحتی دشمن آمریکا شده است.

وی با اشاره به حضور وزیر امور خارجه آمریکا که اخیراً به منطقه آمده بود، گفت:آنها به دنبال این هستند که بین عربستان و عراق روابط خوبی برقرار کنند لذا عربستان را تحریک کردند تا بازسازی عراق را انجام دهد و از این طریق به عراق نفوذ کرده و می‌خواهند روابط ایران و عراق را خدشه دار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: آنها می‌خواهند چیرگی روابط بین عراق و مصر و بحرین و کشورهای عربی را از بین ببرند تا در برابر جبهه ایران و قدرت منطقه‌ای ایران قرار بگیرند.

نورمفیدی با بیان اینکه رابطه بین ایران و عراق مستحکم است به مرجعیت آیت‌الله سیستانی به عنوان یک قدرت شرعی دینی و ملی در عراق اشاره و تصریح کرد: آیت‌الله سیستانی نمی‌گذارد بین ایران و عراق و جدایی بیفتد.

وی رابطه ایران و عراق را یک رابطه عمیق تاریخی و عنوان کرد و افزود: این رابطه چیزی نیست که عربستان بتواند بین ایران و عراق جدایی ایجاد کند روابط مردمی بین دو ملت ایران و عراق مستحکم است.

وی با بیان اینکه دشمنان گرفتار استبداد و خود بزرگ بینی شدند، گفت: کسانی که دچار خود بزرگ‌بینی می‌شوند عقل خودشان را هم از دست می‌دهند اینها باید بدانند خیلی از کشورها خواستند که ایران و عراق را از هم جدا کنند اما نتوانستند و مرتکب اشتباه تاریخی شدند.

نورمفیدی در خصوص تقویت مسائل موشکی تصریح کرد: کدام ملت و کدام دولت به خودش اجازه می‌دهد قدرت دفاعی کشورش را تضعیف کند این خواسته طبیعی هر انسان است که نگذارد کسی به او تجاوز می‌کنند.

وی بیان کرد: ملت ایران اعتقاد دارد قدرت دفاعی ایران باید به حد اعلا برسد و در منطقه و جهان کسی این جرات را نداشته باشد که به ایران تجاوز کند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار