دادستان سابق مرکز استان گلستان گفت: میانگین افراد زندانی در استان گلستان نسبت به کشور پایین‎تر است و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۳۵ نفر زندانی داریم.

جمعیت کیفری در استان گلستان پایین‎تر از میانگین کشوری است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ حجت‎الاسلام سید مصطفی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه دادستان مرکز استان گلستان که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، اظهارداشت: امروز خدمات ارزنده‎ای از سوی نظام به زندانیان ارائه می‎شود، خدماتی که امروز در جمهوری اسلامی به زندانیان شاهد هستیم در هیچ کشوری از دنیا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم زندان برای خانواده زندانی جامعه را زندان می‎کند، افزود: در این راستا به دنبال افزایش احکام جایگزین حبس هستیم و در این مسیر اقدامات خوبی را در استان شاهد بودیم.

 دادستان سابق مرکز استان گلستان از کاهش میزان ورودی پرونده قضائی در استان خبر داد و گفت: امسال تعداد پرونده‎های قضائی ما به 22 هزار  و 258 مورد کاهش یافته است و این در حالی است که ورودی پرونده‎های ما در سال 1394 ، 40 هزار و 574 مورد بوده است.

حقی یادآور شد: در طی سال‎های گذشته میزان کشفیات مشروبات الکلی افزایش یافته و امسال 88 هزار لیتر انواع مشروبات الکلی در استان کشف شد و این در حالی است که در طی سال‎های گذشته این میزان کمتر بوده است.

وی به حمایت از خانواده‎های زندانی تاکید کرد و گفت: در این مسیر انجمن حمایت از خانواده‎های زندانی راه‎اندازی شده که در طی امسال 3 میلیارد تومان به خانواده‎های زندانیان استان گلستان کمک کرده و جزو 20 انجمن برتر کشور به‎شمار می‎رود.

دادستان سابق مرکز استان گلستان گفت: در دادسراهای استان برای رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده آنها یک قاضی را مامور کردیم که سرکشی‎هایی را داشته باشد.

وی یادآور شد: میانگین افراد زندانی در استان گلستان نسبت به کشور پایین‎تر است ما در استان گلستان به ازای هر 100 هزار نفر 235 نفر زندانی داریم.

دادستان سابق مرکز استان گلستان تاکید کرد: نظام ارجاع الکترونیک پرونده‎های قضایی را در استان پیگیری کردیم و به محض ورود پرونده به دستگاه قضایی ثبت می‎شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار