مدیر کل بنیاد مسکن گلستان خبر داد:

مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان با بیان این که تاکنون ۹۰ هزار جلد سند منزل مسکونی روستایی در گلستان صادر کرده ایم، از تحویل هزار و ۷۲۵ واحد مسکونی شهری به متقاضیان خبر داد.

صدور ۹۰ هزار سند روستایی در گلستان/ ساخت ۹ هزار واحد مسکن مهر در استان داشتیم

به گزارش گلستان 24 ؛  محمدتقی زمانی نژاد، صبحامروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: با افزایش جمعیت روستایی نیاز به زمین جدید برای الحاق به بافت وجود دارد، بنیاد مسکن طبق قانون موظف شده که زمین هایی را برای توسعه روستا بررسی و طراحی و تفکیک کند و در اختیار متقاضیان قرار دهد.

وی افزود: امکان سنجی و مطالعات اراضی مستعد توسعه روستایی در دستور کار بنیاد مسکن است و در این بین افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از تخفیفات ویژه برخوردار می شوند.

زمانی نژاد ادامه داد: به ادارات هم زمین رایگان داده می شود و سایر مردم هم با ۲۵ درصد زیر قیمت روز می توانند از آن بهره مند شوند.

وی بیان کرد: پول در خزانه واریز و برای طرح های هادی آن روستا و روستاهای مجاور هزینه می شود.

زمانی نژاد گفت: بنیاد از دولت هزینه جاری نمی گیرد و براساس خدمات فنی که ارائه می کند پولی کمتر از مبلغ روز از مردم دریافت می شود و این امر سبب برداشت اشتباه از سوی برخی از دهیاران شده است.

آسفالت ۷۵ کیلومتر راه روستایی در سال گذشته

مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان اظهار کرد: ۶۰ میلیارد تومان پول قیر در استان آورده و ۷۵ کیلومتر راه روستایی را در سال گذشته آسفالت کردیم. اصول فنی در آسفالت را رعایت کرده و چیت آزمایشگاه داریم؛ سه لایه قیر می ریزیم برای همین قیمت آسفالت نسبت به کاری که دهیاران انجام می دهند، افزایش می یابد.

زمانی نژاد افزود: در سال ۹۶ از نظر کیفیت اجرای طرح های هادی رتبه دوم را در کشور کسب کردیم.

وی با بیان این که در محمدآباد تونل سبز و پیاده روسازی انجام شد، تصریح کرد: بنیاد مسکن صرفاً در قالب قانونی کار می کند که مجلس و دولت مصوب کرده است و به طور جد مدافع زمین های کشاورزی هستیم که تغییر کاربری داده نشود مگر این که منابع طبیعی خودش زمینی را مشخص کند.

اقدامات در بافت سنتی

مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان اظهار کرد: در بافت تاریخی روستاها هم کار می کنیم و در کشور بین ۴۰ الی ۵۰ روستا برای انجام این کار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به فارسیان و صرف هزینه یک و نیم میلیارد تومانی برای آن، افزود: در احیاء بافت تاریخی ساسنگ، قلعه قافه مینودشت، شاهکوه سفلی، سرکلاته و بنفش تپه اقداماتی را انجام می دهیم.

زمانی نژاد با بیان این که طرح پنج روستای هدف گردشگری، تمام شده، ادامه داد: هر پنج سال بنیاد آماری را از ویژگی مسکن روستایی تهیه می کند تا طرح های آتی بهینه تر شود. از ۲۰ مهر تا ۲۰ آبان سال جاری این کار در حال انجام است و در این کار ۲۸۴ روستا به صورت تصادفی انتخاب و عملیات آمار برداری انجام می شود.

ساخت مسکن شهری

وی تأکید کرد: در مسکن شهری هم می توانیم از مسکن و شهرسازی زمین گرفته و خانه بسازیم.

زمانی نژاد با اشاره به ساخت آپارتمان در جنب دانشگاه آزاد گرگان از ساخت یک مجتمع ۱۴۰ واحدی در علی آباد و دیگر مجتمع ها در بندرگز، انبارالوم، توران فارس، چهارباغ، جعفرآباد و مراه تپه خبر داد.

وی گفت: نزدیک به دو هزار و ۱۸۷ واحد شهری در قالب ۲۱ پرونده داریم که هزار و ۷۲۵ واحد تحویل داده شده و بقیه در دست اقدام هستند.

زمانی نژاد ادامه داد: ساخت ۹ هزار واحد مسکن مهر سهمیه داشتیم که یک پروژه ۴۰ واحده در جلین باقی مانده است.

صدور ۳۰۰۰ جلد سند شهری

مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان اظهار کرد: ۹۰ هزار جلد سند روستایی و سه هزار جلد سند شهری صادر کردیم و با این کار بسیاری از مشکلات مردم برطرف شد.

زمانی نژاد اضافه کرد: یکی از مشکلات ما املاکی بودن روستاها است، ۶۰۰ روستا در مالکیت بنیاد علوی است و مشغول نقشه برداری هستیم تا به آن ها سند دهیم.

وی تصریح کرد: از سال ۹۶ خانواده های دارای دو عضو معلول صاحب خانه می شوند که ۹۶ نفر در شهر داشتیم که ۸۰ درصد پرونده کامل شده و بقیه هم در دست اقدام است.

زمانی نژاد بیان کرد: در روستا هم ۱۹۶ واحد مسکونی برای این افراد در نظر گرفته شده که بیش از ۸۵ درصد معرفی به بانک شده اند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار