مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان گفت: کتابخانه تخصصی مهارتی کودک و نوجوان در گرگان ایجاد می شود.

کتابخانه تخصصی مهارتی کودک و نوجوان در گرگان ایجاد می شود

به گزارش گلستان 24 ؛ محبوبه رجب نسب، بعد از ظهر سه شنبه به مناسبت هفته پژوهش، در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: کانون فکری سنین بین ۶ تا ۱۸ سال را در برمی گیرد و فعالیت های ادبی، هنری، فرهنگی و اسلامی را در دستور کار دارد.

وی افزود: کشور نیاز به توسعه انسانی دارد و بهترین سرمایه های ما همین کودکان و نوجوانان هستند و اگر بخواهیم رشدی در این زمینه داشته باشیم باید عوامل پیرامونی آن ها که شامل خانواده، اجتماع، فضای مجازی و کودکان زیر ۶ سال هستند را هم در نظر بگیریم.

رجب نسب گفت: کانون گلستان ۱۷ مرکز ثابت، ۹ مرکز سیار، سه مرکز فراگیر و دو مرکز پستی دارد و همه شهرستان ها جز کردکوی دارای مرکز هستند؛ البته ساختمان کانون کردکوی پیشرفت ۲۵ درصدی دارد.

وی با بیان این که هر مرکز سیار ۲۰ روستا را پوشش می دهد، ادامه داد: مراکز ثابت هر تعداد مخاطب را می تواند پوشش دهد ولی مراکز سیار بیشتر در حوزه های روستایی و مناطق کمتر توسعه یافته شهری خدمات دهی می کند.

رجب نسب اضافه کرد: در حوزه پژوهش اهدافی چون ارتقاء سطح کیفی دانش، بینش و نگرش، توانمندسازی نیروی انسانی، توسعه و ارتقاء فرهنگ پژوهش، معرفی و تربیت و تحلیل پژوهشگران به ویژه کودکان و نوجوانان، میز تخصصی پژوهش با حضور صاحبنظران، اقدام پژوهی، نشست های علمی و پژوهشی و غیره دنبال می شود.

۶۰ برنامه به مناسبت هفته پژوهش

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان تأکید کرد: ۶۰ برنامه با رویکرد اهداف کانون شامل مسابقه، نشست علمی، نشریه دیواری و موضوعات پژوهشی و معرفی شخصیت ها در هفته پژوهش در نظر گرفته شده که از ۲۵ تا ۳۰ آذر اجرا خواهد شد.

رجب نسب بیان کرد: این برنامه ها شامل بازدید علمی از شهر باستانی جرجان، مسابقات سودوکو، کارگاه آموزشی با عنوان «چرا و چگونه تحقیق کنیم؟»، معرفی شهدای دانشمند هسته ای، کارگاه تحقیق و پژوهش در نمادهای شب یلدا، شگفتی های آسمان با موضوع نجوم و چندین برنامه دیگر است.

وی افزود: کانون اهدافی مانند تقویت باورهای اسلامی و اخلاقی، توسعه کیفی فعالیت ها و محتوامحوری، احیاء آداب و رسوم و توجه فرهنگ های قومی و محلی، تقویت کار گروهی و مسئولیت پذیری و غیره را دنبال می کند.

پوشش ۱۴ درصدی کانون در کل گلستان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان اظهار کرد: کتابخانه تخصصی مهارتی کودک و نوجوان از برنامه های ما است که مکان یابی شده و فرصتی برای بحث و گفتگوی کودکان خواهد بود.

وی با بیان این که همه دستگاه ها به برنامه های کانون مرتبط هستند، خاطرنشان کرد: آن ها باید در جلب مشارکت خانواده ها به ما کمک کرده تا بتوانیم پوشش خدمات خود را گسترش دهیم.

رجب نسب گفت: در حال حاضر در  ارزیابی صورت گرفته پوشش ما ۱۴ درصد از کل جامعه آماری کانون را شامل می شود که با برون سپاری می توانیم تعداد بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار