مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه سهمیه استان نوسازی ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در بافت های فرسوده و ناکارآمد است، گفت: ۴۸.۱ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش به صورت نقدی در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

 ۲۷۰۰ واحدمسکونی در بافت‌های فرسوده استان گلستان نوسازی می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛  حسین محبوبی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به وجود حدود 5 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی در استان اظهارداشت: میزان برخورداری مردم استان از راه آسفالت 96.5 درصد بوده که بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: در شرق استان به ویژه در گالیکش و مراوه تپه میزان برخورداری مردم حدود 73 درصد است که باید تلاش کنیم تا این شاخص به متوسط استانی برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به تردد بالای خودروها در جاده‌های استان گفت: در جاده های کشور به صورت میانگین در هر کیلومتر 5 هزار تردد انجام می‌شود اما این میزان در راه‌های گلستان 9 هزار تردد است. همین مسئله سبب افزایش تعداد تصادفات در استان می‌شود.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های راهسازی در استان بیان داشت: جاده آق‌قلا به گنبدکاووس، آزادشهر به شاهرود (خوش ییلاق)، رامیان به شاهرود (اولنگ) و جاده کردکوی به  بندرترکمن و آق‌قلا از سال‌های گذشته آغاز شده و به غیر از جاده خوش‌ییلاق و اولنگ که پیمانکار در حال کار است، در بقیه پروژه‌ها وضعیت خوبی نداریم.

محبوبی با اشاره به کاهش تلفات انسانی در جاده‌های استان بیان داشت: در 8 ماهه سال گذشته 183 فقره تصادف فوتی در استان داشتیم که امسال به 165 فقره کاهش یافت. همچنین تعداد جان‌باختگان نیز از 237 نفر سال قبل به 192 نفر در 8 ماهه امسال کاهش پیدا کرده است.

وی به احداث ساختمان های اداری هم اشاره کرد و گفت: ساختمان بهزیستی افتتاح شده اما در حال تکمیل است. مجتمع فرهنگی هنری گمیشان نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد. افزون براین احداث ساختمان های ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امورخیریه استان و همچنین ساختمان فرمانداری گرگان و پزشکی قانونی کردکوی در دستور کار قرار دارد.

وی به وضعیت پروژه‌های مسکن مهر در استان اشاره کرد و اظهارداشت: 28 هزار و 600 واحد مسکن مهر در استان افتتاح شد و 2 هزار و 200 واحدمسکونی دیگر که بیشتر خودمالک و تعاونی‌ساز هستند، باقی مانده است. از این تعداد 986 واحدمسکونی در تعهد ما است و بخشی را تا پایان امسال تکمیل می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان درباره پروژه‌های بازآفرینی شهری نیز خاطرنشان کرد: حدود 30 درصد از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در شهرها سکونت دارند. امسال 58.5 میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی در اختیار استان قرار گرفت که معادل همین اعتبار، تسهیلات با سود صفر درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

محبوبی با بیان اینکه سهمیه استان نوسازی 2 هزار و 700 واحدمسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارامد است، گفت: 48.1 میلیارد تومان اعتبار برای این بخش به صورت نقدی در اختیار استان قرار خواهد گرفت. افزون براین حدود 15 میلیارد تومان اعتبار نیز برای کمک به بازآفرینی شهری در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ش

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار