یک منبع آگاه از افزایش یک هزار تومانی نرخ مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته در بازار خبر داد.


آخرین تحولات بازار مرغ/ قیمت مرغ به ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان رسید

به گزارش گلستان 24  ؛ از افزایش یک هزار تومانی نرخ مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۱۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار و ۳۰۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۲ هزار و ۷۰۰ و خرده فروشی ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان است.

به گفته وی نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۲ هزار و ۹۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان است.

این منبع آگاه با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۲ هزار، سینه بدون کتف ۲۳ هزار و فیله مرغ ۲۶ هزار تومان است.

وی از افزایش مجدد قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: اگرچه در هفته‌های اخیر، قیمت مرغ به سبب افزایش عرضه در بازار کاهش یافته بود، اما مجدد از اواخر هفته گذشته با روند صعودی در بازار روبرو شد.

قیمت مرغ تا یک ماه آینده نوسان چندانی در بازار ندارد

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی،  درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۹۰۰ تا ۹ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان است.

به گفته وی، با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شودکه قیمت مرغ تا یک ماه آینده نوسان چندانی در بازار نداشته باشد.

یوسفی، قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که ستاد تنظیم بازار، قیمت واقعی هر کیلو مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۹ هزار و ۸۰۰ تا ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام می‌کند که به سبب افزایش هزینه‌های تولید، مرغداران قبول ندارند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، نرخ مصوب جدید هر کیلو ذرت را یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون مرغداران هر کیلو ذرت را با نرخ یک هزار و ۵۰۰ و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۶۰۰ تومان از بازار آزاد تهیه می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام نرخ مصوب جدید نهاده‌های دامی باید منتظر ماند و دید که شرایط تحویل پشتیبانی امور دام چگونه است چرا که اگر قرار باشد مدت دار تحویل داده شود، مرغداران به سبب ترس از گرسنگی مرغ‌ها، چاره‌ای جز تهیه از بازار آزاد ندارند.

یوسفی در پایان درباره اینکه افزایش نرخ نهاده‌های دامی تاثیری در جوجه ریزی شب عید ندارد، تصریح کرد: از مسئولان ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود که براساس نرخ واقعی نهاده‌ها و واقعیت بازار، مرغ را قیمت گذاری کنند چرا که اعلام نرخ مصوب مرغ زنده و گرم بر مبنای ذرت یک هزار و ۱۰۰ تومان که در بازار وجود ندارد، غیر منطقی است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار