فعالان حوزه دام و طیور و 30 شرکت از استان های مختلف کشور برای حضور در شانزدهمین نمایشگاه تخصصی 'صنعت دام و طیور، شیلات و آبزیان و صنایع وابسته' به میزبانی استان گلستان اعلام آمادگی کردند.

30 شرکت دام و طیور درنمایشگاه گلستان حضور دارند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛‌ مسوول برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام و طیور، شیلات و آبزیان و صنایع وابسته در جهادکشاورزی گلستان گفت: این نمایشگاه از دوم مردادماه (امروز) به مدت چهار روز در محل نمایشگاه بین المللی استان گلستان واقع در کیلومتر پنج جاده گرگان – آق قلا آماده بازدید عموم است.

حسین عطارچی روز سه شنبه  اظهار داشت: در حاشیه این نمایشگاه دو کارگاه آموزشی تخصصی دام و طیور با مشارکت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می شود.

وی، ایجاد ارتباط بین تولید کننده و بهره بردار، به روز رسانی دانش فنی بهره برداران و دست اندرکاران حوزه دام وطیور، شیلات و آبزیان و آشنایی با تجهیزات و دستگاه های نوین را از اهداف برگزاری شانزدهمین نمایشگاه تخصصی این صنعت برشمرد.

به گفته وی، این نمایشگاه تخصصی در مدت برگزاری هر روز از ساعت 18 تا 22 شب آماده بازدید است.

استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 47 درصد آنان را روستاییان و عشایر تشکیل می دهند، این استان از قطب های حوزه دام و طیور کشور است.

پایه اقتصاد این استان کشاورزی، دامپروری و به صورت محدودتر ماهیگیری است، صنعت گلستان بیشتر در حوزه صنایع کوچک با اشتغال کم فعالیت دارد.

تولیدات حوزه کشاورزی گلستان سالانه چهار میلیون و 500 هزار تن محصول به ارزش 70 هزار میلیارد ریال است.

گلستان با وسعت افزون بر 20هزار کیلومترمربع، علاوه بر620 هزار هکتار زمین کشاورزی ظرفیت هایی چون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، حدود 120 کیلومتر ساحل و بیش از سه میلیون واحد دامی دارد.

طیق گزارش اسفندماه 96 معاونت بهبود تولید دامی جهادکشاورزی، گلستان 966 مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت بیش از 28 میلیون قطعه در سال دارد که 7 درصد ظرفیت کشوری را شامل می شود.

ارزش تولیدات این صنعت در استان افزون بر 21 هزار میلیارد ریال است که بیش از 30درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی این منطقه را شامل می شود.

صنعت طیور گلستان به عنوان زنجیره تولید بخش مهمی از اقتصاد کشاورزی استان را شامل می شود، واحدهای مرغداری، صادرات مرغ و فرآورده های آن، توسعه صنایع تولید خوراک طیور، مرغ مادر، جوجه یکروزه و مزارع پرورش نیمچه گوشتی به عنوان سرمایه مطلوبی در حوزه تولید، تجارت و صادرات این صنعت است.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار