مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: یکی از شکارچیان شوکا، بازداشت و دو متهم دیگر شناسایی شدند و تحت تعقیب قرارگرفته‌اند.

کشف لاشه یک راس شوکا از متخلفان در پارک ملی گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛عبدوس مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: سحرگاه امروز ، مأموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان حین گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت، در منطقه قوش چشمه، به ۳ نفر شکارچی غیرمجاز برخورد کردند.

وی ادامه داد: شکارچیان به محض دیدین مأموران اقدام به درگیری با محیط بانان کرده و کوله‌پشتی حاوی گوشت شکار را رها و با تهدید سلاح از محل متواری می‌شوند.

عبدوس افزود: محیطبانان، حین فرار شکارچیان، یکی از آن‌ها را دستگیر و با توجه به شناسایی ۲ متخلف دیگر از تعقیب آن‌ها و درگیری احتمالی خودداری و موقعیت و محل متواری شدن آن‌ها را به دیگر پاسگاه‌ها برای دستگیری شکارچیان اعلام کردند.

وی گفت: در جریان بازرسی از فرد دستگیرشده لاشه یک راس شوکای نر به همراه پوست،۱۳ تیر فشنگ چهار پاره، یک قطار فشنگ، یک عدد کوله‌پشتی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: پس از تنظیم صورت‌جلسه تخلف، متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل اداری به مقامات قضایی تحویل داده شد.

وی گفت: با توجه به شناسایی دو همدست دیگر فرد دستگیر شده کار تعقیب و دستگیری این افراد همچنان ادامه دارد و در دستور کار قرار گرفته است.

شوکا، نوعی گوزن کوچک بومی اورآسیا به رنگ سربی یا سرخ است که بیشتر در مناطق سردسیر زندگی می‌کند.

در حال حاضر نسل شوکا به دلیل تخریب گسترده و تغییر کاربری عرصه‌های جنگلی شمال کشور به مناطق مسکونی و زمین‌های کشاورزی، همچنین شکار غیرمجاز به شدت کاهش یافته و در آستانه انقراض قرار دارد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار