عضو هیئت مدیره خانه صنعت گلستان گفت: در قانون آمده شهرک‎های صنعتی که در فاصله 30 کیلومتری از مرکز استان قرار داشته باشند از معافیت‎های مالیاتی برخوردار می‎شوند حال آن شهرک صنعتی که با توجه به شرایط استان گلستان در فاصله کمتر 30 کیلومتری قرار گرفته آیا باید از معافیت مالیاتی محروم شود.

 معافیت مالیاتی شهرک‎های صنعتی یکی از مطالبات صنعت‎ گلستان از رئیس‌جمهور/ بین نگرش مدیران گلستانی با بخش توسعه اقتصادی شکاف وجود دارد

به گزارش گلستان 24 ؛ نوری‎سعید بنی‎عقیل عصر شنبه در میزگرد تخصصی «انتظار صنعت، حمایت و تدبیر و امید» که به‎مناسبت سفر رئیس جمهور به استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: شاید اگر بخواهیم به بررسی نیازها و تقاضاها و مشکلات بخش خودمان بپردازیم از دیدگاه بنده بیش از 95 درصد مسائلی پیش‎روی ما استانی است و به عقیده بنده در درون استان قابل حل است.

* شکاف بین نگرش مدیران گلستانی با بخش توسعه اقتصادی وجود دارد

وی با بیان اینکه شکاف عظیمی بین دیدگاه‎ها و نگرش مدیران استانی با بخش توسعه اقتصادی وجود دارد، افزود: متأسفانه این اتفاق موجب شده بسیاری از حرکات کند شود و بخشی از ایده‎ها اجرایی نشود.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه گاهی اوقات بخشنامه یا طرحی ارائه می‎شود که به درستی اجرایی نمی‎شود، بیان کرد: در قالب طرح کارورزی دولت در سال گذشته به بخش خصوصی اعلام کرده که در صورت استخدام نیروی انسانی پس از دو سال هزینه‎های بیمه از کارفرما معاف می‎شود اما در حال حاضر کارفرما به‎دلیل عدم اجرای یک بخشنامه جریمه شده است.

بنی‎عقیل اضافه کرد: در قانون آمده شهرک‎های صنعتی که در فاصله 30 کیلومتری از مرکز استان قرار داشته باشند از معافیت‎های مالیاتی برخوردار می‎شوند حال آن شهرک صنعتی که با توجه به شرایط استان گلستان در فاصله کمتر 30 کیلومتری قرار گرفته آیا باید به خاطر دو الی سه کیلومتر از معافیت مالیاتی محروم شود.

وی با بیان اینکه مسؤولان در انتخاب مدیران استانی از نظرات دلسوزان بخش صنعت غافل نشوند، ابراز کرد: خانه صنعت یک NGO متشکل از صنعت‎گران استان است، ما در میدان عمل هستیم و می‎دانیم چه اتفاقی می‎افتد؛ متأسفانه مدیرانی در سطح کشور و استان وجود دارند که دیدگاه سنتی دارند و مسائل مربوط به بخش اقتصادی و توسعه‎ای را کامل حس نمی‎کنند.

* ادعای مسوولان در کنار صنعت‌گران بودن واقعیت ندارد

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: مسؤولان در تمام سخنرانی‎ها ادعا می‎کنند که در کنار صنعت‎گران هستند اما در عمل اینطور نیست و نگاه از بالا به پایین است و متأسفانه برخی مدیران تصور می‎کنند نظر و عملکرد آنها صحیح است و همه باید از آنها تبعیت کنند.

بنی‎عقیل با بیان اینکه تا زمانی که نگرش مدیرمآبانه بالای رأس نشستن وجود داشته باشد هیچ مشکلی حل نمی‎شود، افزود: در حال حاضر یکی از دغدغه‎های دولت مسأله اشتغال است و با مقایسه بین استان‎ها تفاوت بین گلستان با سایر استان‎ها را در این بخش به عینه می‎بینیم.

وی با طرح این پرسش که چرا باید در شهرک‎های صنعتی گلستان شاهد تعطیلی واحدها باشیم، پاسخ داد: متأسفانه بین افرادی که تصمیم‎گیرنده هستند و کسانی که در بخش تولیدی و اقتصادی هستند شکاف و فاصله دیدگاه وجود دارد.

انتهای پیام/فارس

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار