رئیس جمهور ضمن تسلیت برای حادثه هواپیمای نیروی هوایی گفت: متاسفانه در این حادثه تعدادی از پرسنل نیروی هوایی که در هواپیمای باری برای کشور خدمت می‌کردند را از دست دادیم که پرسنل نیروهای هوایی همانند دیگر نیروهای مسلح حق بزرگی بر گردن ما دارند.

 رئیس جمهور در گرگان: نیروهای هوایی بر گردن همه ما حق بزرگی دارند/ همه مردم در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم هستند

به گزارش گلستان 24 ؛حجت الاسلام حسن روحانی در جمع طلاب و علما و روحانیون استان گلستان با اشاره به نقش روحانیون در جامعه اظهارداشت: روحانیون مبلغ دین، مبلغ اسلام، سیره پیامبر(ص)و ادامه دهنده راه مسلمانان و صالحان مخلص در راه خدا هستند.

وی ضمن تسلیت به خانواده‌های شهیدان حادثه هواپیمای نیروی هوایی افزود: متاسفانه در این حادثه تعدادی از پرسنل نیروی هوایی که در هواپیمای باری برای کشور خدمت می‌کردند را از دست دادیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: برای اینکه مردم در مضیغه نیافتند ما کمبود گوشت گرم را به علت اینکه زمان کافی برای انتقال نداریم، با هواپیما جابجا می‌کنیم و به کشور می‌رسانیم و این هواپیما حامل گوشت گرم بود که دچار سانحه شد.

روحانی اظهار داشت: در این حادثه تعدادی از پرسنل نیروهای هوایی که همانند دیگر نیروهای مسلح حق بزرگی بر گردن ما دارند را از دست دادیم.

وی افزود: هواپیمای 747 نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس هم خدمات زیادی ارائه کرد و در آن دوران هم نیرو و هم سوخت را جابجا می‌کرد و کمک‌های فراوانی می‌کرد.

رئیس جمهور گفت: ماه دی گویی پیام خاصی برای ما و در تاریخ انقلاب اسلامی دارای اهمیت بوده است. می‌شود گفت سرآغاز نهضت اسلامی ما از دی ماه 41 آغاز شد و حرکتی درباره انجمن‌های ایالتی و ولایتی در مهرماه آغاز و تا آذرماه به پایان رسید.

وی افزود: دی ماه، شاه به قم رفت و آن سخنرانی توهین‌آمیز به روحانیت و علما را در دی 41 ایراد کرد و مباحثی مانند ارتجاع را به روحانیون نسبت داد. علما به ویژه امام خمینی(ره) به مردم امر کردند که روزی که شاه وارد قم شد، همه به خانه خود بروند. قم آن روز تبدیل به شهر سکوت شده بود. مأموران درب مغازه‌های مردم را می‌شکستند تا مردم را به خیابان‌ها بیاورند.

روحانی گفت: در این دی ماه حرکت اسلامی با توطئه رژیم گذشته آغاز و کلید زده شد. دی ماه سال 56 هم یکی دیگر از این ایام است، در این ماه نهضت ما اوج گرفت. 19 دی حادثه عظیم و بزرگ از قم آغاز شد. البته من آن ایام در نهاوند سخنرانی می‌کردم و داستان مفصلی دارم و مأمورانی که آمده بودند مرا دستگیر کنند. 19 دی 56 حرکت پرسرعت نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی از قم آغاز شد که در چله‌های بعدی تا پیروزی انقلاب ادامه داشت.

وی افزود: در دی ماه سال 57 فرار شاه به عنوان یک حادثه بسیار مهم در تاریخ انقلاب بود. شاه سال 41 به قم رفته بود که مراجع، علما و روحانیت را سرکوب کند اما خداوند کاری کرد که در دی ماه از کشور بگریزد و امام خمینی(ره) اعلام کرد که به ایران برمی‌گردد.

رئیس جمهور اظهار کرد: دی ماه برای ما پیام خاصی دارد و امسال هم در این ایام و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم. دشمنان انقلاب می‌خواستند نگذارند این انقلاب به پیروزی برسد و بعد هم امید بسته بودند که عمر این انقلاب پس از 6 ماه سرنگون شود و دوباره بر ملت و کشور ایران مسلط شوند.

روحانی افزود: حرف‌های مسئولان فعلی آمریکا را در این ماه‌های اخیر شنیدید که گفتند ایران جشن چهلمین سال انقلاب را نخواهند دید اما به حول و قوه الهی خواهند دید در 22 بهمن ملت قدرشناس ما نسبت به انقلاب، نظام و حاکمیت ملی خود چگونه به خیابان‌ها خواهند آمد و پاسخ آنها را خواهند داد.

وی گفت: امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی در ایران هستیم، در این انقلاب همه مردم سهیم بودند، علما و مراجع، دانشجویان، بازاریان، شیعه و سنی هم در این انقلاب نقش‌آفرین بودند و دست به دست هم دادند تا انقلاب پیروز شد.

رئیس جمهور اظهار کرد: امروز می‌خواهیم انقلاب را با 40 سال پیش بسنجیم، در برخی از بخش‌ها شاید مقایسه آسان باشد و با آمار مقایسه می‌کند. وزیر نیرو امروز اعلام کرد روز نخست انقلاب ظرفیت نیروگاهی ما 7 هزار مگاوات بود اما امروز به 80 هزار مگاوات رسیده است. اول انقلاب 19 سد بزرگ داشتیم اما امروز 172 سد بزرگ ملی داریم.

وی گفت: مقایسه تعداد نشریات و روزنامه‌ها، تعدد احزاب و وضعیت روستاها در بخش‌های مختلف را می‌توانیم با آمار و ارقام بسنجیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: اما در مسئله معنویت، دین اعتقادات ایمان به خدا، معاد، ایثار و فداکاری و وفای به عهد و راستگویی و عدم سوء‌ظن به دیگران را باید چگونه مقایسه کنیم؟ مسئولیت ما به عنوان علما و روحانیت و اهل اندیشه و سخن در این 40 سال چه کرده‌اید. تعداد طلبه‌های ما چقدر افزایش یافته است و افراد موثر در این حوزه‌ها چقدر رشد پیدا کرده است.در بحث معنویت این آمار کافی نیست اینکه جوان ما چند کتاب و مقاله خوانده یک بحث است اما اینکه چقدر بر او اثر داشته است، موضوع دیگری است. اینکه چه تعداد مسجد داریم یک مسئله است اما خلوص در این جوان بحثی دیگر است.

وی گفت: مسئولیت ما بسیار سنگین است، البته سنجش‌هایی داریم در بخش‌های فرهنگی، در اعتقادات وضع جوانان ما خوب است. شاید بتوانیم بگوییم کاری که علما و روحانیون انجام داده‌اند موفق بوده باشد. اما در اخلاق و رفتار باید بیشتر دقت کنیم. چگونه با یکدیگر سخن می‌گوییم و به یکدیگر احترام می‌گذاریم، در کتاب‌ها، روزنامه‌ها و تبلیغات ما دروغ، تخریب و توهین به یکدیگر به جایی رسیده که وجدان ما راضی باشد یا نه؟ اگر فکر می‌کنیم وضعیت مطلوب است.

روحانی گفت: وسایل و ارتباطات از دست ما خارج است، یک زمانی بود رادیویی وجود نداشت همه بحث ما کتب ضاله بود. امروز امواج رادیویی از ما اجازه نمی‌گیرند، امواج تلویزیونی هم چنین شرایطی دارد، در فضای مجازی نیز پیام‌های دروغ و راست، زمان سختی است. ما نیز باید از شیوه‌های جدید در تبلیغات استفاده کنیم و در فضای مجازی فعال باشیم.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی وقتی پیروز شد شاید یکی از عواملش این بود که خداوند مقدر کرده بود که امام خمینی(ره) به پاریس برود و از آنجا صدای امام خمینی(ره) با رسانه‌های دشمن به گوش دنیا برسد. یادم نمی‌رود که خبرنگاری در نوفل لوشاتو از من پرسید تاسوعا و عاشورا کیست؟ فکر می‌کردند تاسوعا و عاشورا یک فرد یا حزب هستند. اگر صدام فشار نمی‌آورد امام خمینی(ره) در همان نجف بود و نهایت یک بیانیه می‌داد.

رئیس جمهور افزود: وظیفه ما امروز سخت و سنگین شده است، گاهی یک جمله می‌گوییم و تبدیل به یک کلیپ می‌شود و از این‌ور به آن سوی عالم می‌رود. این‌گونه نیست که امروز نیاز به میکروفون و تریبون باشد، هر فردی یک موبایلی در جیبش دارد که یک رسانه است.

وی افزود: راهی برای ما وجود ندارد جز بازگشت به سیره پیامبر، راه دومی وجود ندارد. اگر به راه پیامبراسلام متسمک نشویم و اگر پیامبر الگوی زندگی ما نباشد، پیروزی و موفقیت در برابر دشمنان تا دندان مسلح بسیار سخت و مشکل است. امروز دشمن همه ابزار خود را به صحنه آورده است. گاهی گلایه می‌کنند که تحریم شده و کار سخت است و همه چیز گران شده است، این را مردم درست می‌گویند. ایران را با هرکجای دنیای اسلام از عراق و سوریه تا افغانستان و پاکستان مقایسه کنید، مسلمانان در همه جای دنیا تا در آمریکا هم تحت فشار هستند. فشار به اسلام تنها در ایران نیست. روسری یک دختر مسلمان و صف نمازجماعت مسلمانان را در اروپایی که ادعای آزادی می‌کنند را نمی‌توانند تحمل کنند.

رئیس جمهور گفت: ما هم مشکل داریم اما خداوند نعمت‌هایی به ما داده است که باید قدردان باشیم.

وی افزود: رمز و راز زندگی پاک و پیروز و موفق در سایه تبیعت از راه پیامبر(ص) است. کسی که ایمان به حق دارد و به یاد معاد است و امید به روز قیامت و یاد خداوند است، از راه پیامبر تبعیت می‌کند.

روحانی اظهارداشت: همه قدرت‌های آن زمان جمع شده و مدینه را محاصره کرده بودند، روز سختی، روز امتحان ماست. برخی فکر می کنند امروز روز امتحان دولت است،  اما روز امتحان همه است، روحانیت، حوزه‌های علمیه و جوانان ما است. دشمنان با تمام توان روبروی ما ایستاده است. امروز در جنگ احزاب هستیم. امروز همه ایمان در برابر همه کفر قرار گرفته است می توانیم با مقاومت و ایستادگی مان پیروز شویم.

وی گفت: خدماتی است که مردم کمتر به آن توجه می‌کنند، 14 میلیون نفر روزانه به مدرسه می‌روند و 4 میلیون نفر هم در دانشکاه ها تحصیل می کنند و بیش از یک و نیم میلیون معلم و استاد در این کلاس ها تدریس می کنند. اداره کشور با حدود 20 میلیون نفر در سرکلاس درس آسان نیست. ایجاد امنیت چشمان بیدار نیروهای مسلح در شهرها، مرزها، در فضای مجازی، پشت رادارها در حال تلاش هستند تا امنیت ایجاد شود.

سالانه حداقل 30 میلیون نفر به بیمارستان ها مراجعه می کنند و 80 درصد مردم تحت پوشش بیمه درمانی هستند. آب و برق ارزان قیمتی که در اختیار مردم قرارمی گیرد. گازوئیل در ایران 300 تومان است اما در کشورهای همسایه 4 هزار تومان است.

گرانی هست ما می فهمیم اما هیچ وقت ارزانی را محاسبه می کنیم؟ گندمی که 1600 تومان می خریم و در هر کیلو 1000 تومان سوبسید می دهیم. اینهمه سرمایه گذاری عظیم در راه آهن، فرودگاه ها و جاده ها می شود را هیچ کسی نمی بیند. در همه کشورهای اروپایی یک روز دو خیابان را بروید ببینید چقدر عوارض می گیرند.

اگر مشکلات را می بینیم زحمات و تلاش ها را هم ببینیم و در مقابل این نعمت ناشکری نکنیم.

زمان انقلاب هیچ کسی دنبال حقوق و پول نبودند و همه برای انقلاب می دویدند، ما امروز صفا و ایمان و صمیمت روزهای اول انقلاب و دفاع مقدس را می خواهیم چون امروز هم در جنگ هستیم. ما امروز دشمن را خواهیم شکست اینگونه نیست که دشمن بتواند ما را بشکند. همه دنیا در زمان جنگ پشت سر صدام بود و تمام امکانات را در اختیار داشت و پول کشورهای منطقه پشت سرش بود، اما ما هیچ چیزی نداشتیم. حتی شوروی با اینکه با آنها قرارداد داشتیم اما قطعات توپ 23 را هم به ما ندادند. در آن شرایط با خلوص و وحدت و برادری پیروز شدیم.

روحانی افزود: این استان بی‌جهت نام گلستان نگرفته است. اینکه شیعه و سنی کنار هم هستند و همه اقوام در کنار هم زندگی می‌کنند، بزرگترین نعمت است.

وی اظهارداشت: نمی دانید استکبار و آمریکا از این اجتماعات شما چقدر سنگین و ناراحت کننده است، آنها می خواهند ما همدیگر را تکفیر کنیم و خون یکدیگر را بریزیم.

رئیس جمهور گفت: امروز روزی است که دولت به عنوان خادم مردم، در کنار آنان است و مردم به عنوان سروران جامعه باید بیش از گذشته به صحنه بیایند و علما باید برای این کار بیشتر تلاش کنند. ما همه توان خود را به عنوان بخشی از نظام برای کاهش رنج مردم استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار