وزیر نیرو در بندرترکمن خبر داد:

وزیر نیرو از عقد قرارداد و سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی دولت در بخش آب شیرین کن ها در کشور خبر داد.

۲۰۰۰ میلیارد تومانی دولت در آب شیرین کن ها سرمایه گذاری کرده است

به گزارش گلستان24؛رضا اردکانیان ظهر پنج شنبه در آیین بهره برداری از بزرگ ترین آب شیرین کن شمال کشور در بندرترکمن اظهار کرد: توسعه سرمایه گذاری در نوارهای مرزی از سیاست های دولت است و طرح های این چنینی به ویژه تاسیسات آب شیرین کن را حمایت می کند.

وی افزود: در مجموع تاکنون بالغ بر دو هزار میلیارد تومان قرار داد منعقده شده و سرمایه گذاری در بخش اب شیرین کن داشته ایم.

وزیر نیرو ادامه داد: همچنین قرارداد در حال ساخت آب شرب ۴۰۰ هزار مترمکعبی به امضاء رسیده و ۲۰۰ هزار مترمکعب تامین آب صنعتی در کشور عقد قرارداد شده و در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه این قراردادها ۲۲۰ میلیون نترمکعب آب در سال تامین می کنند، اضافه کرد: اجرای این پروژه ها نشان دهنده توجه ویژه دولت به این حوزه است.

اردکانیان با اشاره به این که اهداف بیشتری را در برنامه برای تامین آب شرب داریم، تصریح کرد: پروژه آب شیرین کن بندرترکمن و گمیشان پنجاه و هشتمین سامانه نمک زدایی کشور است که به شکل Boo اجرا شده است.

اجرای ۴۰ پروژه نمک زدایی تا پایان سال

وی با بیان این که این پروژه بیست و هفتمین پروژه دولت تدبیر و امید در حوزه نمک زدایی است، گفت: امسال در آستانه جشن های چهلمین سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ طرح و پروژه نمک زدایی را در کشور اجرا می کنیم که این پروژه ششمین طرح از ۴۰ پروژه امسال است.

اردکانیان با اشاره به این که توسعه طرح های اب شیرین کن و نمک زدایی از برنامه های وزارت نیرو است،  بیان کرد: دولت امسال تسهیلات ویژه و اختیارات بیشتری  را برای استان های مرزی فراهم می کند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: این موصوع فرصتی است که دولت در برابر تحریم ها ایجاد می کند و تلاش دارد با تحرک بخشیدن به طرح ها با همکاری همسایگان از تنگناها خارج شده و در مناطق مرزی فعالیت های سرمایه گذاری و اشتغال بیشتری اجرا کند.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار