مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: بارندگی در استان گلستان امسال نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد و نسبت به دراز مدت ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گلستان24 ؛علی نظری ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در آستانه 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ما می‌خواستند ما 40 سالگی انقلاب را نبینیم اما به علت ایستادگی مردم و مسئولان و رهبری مدبرانه انقلاب شاهد هستیم انقلاب اسلامی ایران همچنان باعظمت و قدرت ایستاده است. 

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان اظهار کرد: بارندگی امسال نسبت به سال گذشته 22 درصد  ونسبت به دراز مدت 25 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی ناخواسته بر ما تحمیل شده، افزود: برای پاسخگویی به این نوع مشکلات تغییر رویکرد دادیم و به همین علت علاوه بر اعتبار عمومی، توانستیم از ماده 56 و Bot و استفاده از منابع بانک توسعه اسلامی، طرح‌های بسیار خوبی را اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی فاز نخست آبرسانی شهر و روستاهای نوار مرزی با کمک بخش خصوصی که مبلغ 100 میلیارد ریال سرمایه‌‎گذاری از محل بخش خصوصی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: سد نرماب شهرستان مینودشت هم از طریق ماده 56 انجام شده که 76 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نظری با بیان اینکه در رابطه با IDB اسناد مناقصه فراخوان شده و در حال انتخاب پیمانکار هستیم، افزود: خشکسالی و تغییر اقلیم و افزایش دما را در استان داریم که در گذشته راه‌حل‌هایی مانند الگوی مصرف و تخصیص انجام شده بود و کارگروه ملی سازش با کم آبی فعالیت خود را آغاز کرده است و برنامه‌های خوبی در حال انجام است.

وی بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای اعتقاد دارد مردم بیشتر قدر آب را می‌دانند و امروز مدیریت همه سدها و آب بندان‌ها را به مشارکت مردم سپرده است. و در این راستا شرکت تعاونی‌های خوبی شکل گرفته و ما تنها در برنامه‌ریزی فصلی آب مداخله داریم و بقیه به مردم سپرده شده است.


انتهای پیام /تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار