مدیرکل فرودگاه های استان گلستان از پیشرفت 90 درصدی ساخت ترمینال جدید و نیز رشد 93 درصدی احداث ساختمان پاویون فرودگاه گرگان خبر داد.

پیشرفت 90 درصدی ساخت ترمینال جدید فرودگاه گرگان

به گزارش گلستان 24 ؛ رامین آذری در گفت و گو با روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام این خبر عنوان کرد: عملیات ساخت ترمینال جدید فرودگاه با زیربنای 9500 مترمربع از سال 93 شروع شده و به پیشرفت 90 درصدی رسیده است. تاکنون برای این پروژه 180 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به حدود 80  میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

به گفته وی با تکمیل و بهره برداری از ترمینال جدید، ظرفیت پذیرش و اعزام مسافر در فرودگاه گرگان به 5 میلیون نفر در سال خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان همچنین گفت: احداث ساختمان پاویون فرودگاه گرگان تاکنون 93 درصد پیشرفت داشته و تا دو ماه دیگر آماده بهره برداری خواهد بود. تاکنون برای این پروژه 25 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه پروژه نصب سامانه DVOR فرودگاه تکمیل و بهره برداری از آن شروع شده، افزود: در سال های گذشته، طول باند فرودگاه گرگان 300 متر افزایش یافت که استفاده از این ظرفیت به دلیل وجود VOR در راستای باند قابل بهره برداری نبود که با بهره برداری از سامانه کمک ناوبری DVOR و جمع آوری ساختمان قدیم VOR، این محدودیت برطرف شده که چندی پیش این پروژه با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسمی رسید.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار