مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: برای نخستین بار ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری پارک ملی گلستان در بودجه کشور اختصاص یافت.

 ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای محافظت از پارک ملی گلستان اختصاص یافت

به گزارش گلستان 24 ؛امیر عبدوس پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع روز زمین پاک اظهار داشت: برای نخستین بار 80 میلیارد ریال اعتبار برای محافظت از پارک ملی گلستان در بودجه کشور در نظر گرفته شده است.

� وی تصریح کرد: آلودگی در حوزه محیط زیست شامل آلودگی صدا، هوا، منظر و زیست محیطی است که آلودگی هوا بیشترین قربانی را در جهان می‌گیرد.

عبدوس اظهار داشت : 29 دی به نام روز هوای پاک نامگذاری شده و امسال شعار این روز هوای پاک، مسئولان و مردم نامگذاری شده و امیدواریم بتوانیم با کمک اصحاب رسانه و مردم قدمی موثر برای پاک‌تر شدن هوا برداریم.

مدیر کل محیط زیست استان گلستان خاطرنشان کرد: حذف محل فاضلاب و دپوی زباله در هزار پیچ گرگان که سال‌ها مردم را آزار می‌دانند و همچنین واحدهایی بودند که آلودگی هوا ایجاد کرده بودند مانند کشتارگاه در گرگان و بندرترکمن، چند واحد مرغداری تولید ایزوگام که با کمک دستگاه قضا این مشکل حل شد.

وی با اشاره به اینکه پدیده گرد وغبار در شمال استان گلستان وجود داشته، افزود: نیاز به پایش آن احساس می‌شود که پیگیری انجام شد و سازمان محیط زیست به صورت مستقل خرید و نصب دستگاه در اینچه‌برون را انجام خواهد داد و اگر احساس شود نیاز به دستگاه بیشتری داریم این دستگاه‌ها نصب خواهند شد.

عبدوس خاطرنشان کرد: نصب و کنترل این دستگاه بسیار هزینه‌بر است و باید به میزان نیاز خریداری شود.

وی گفت: سوزاندن بقایای کشاورزی از جمله مشکلات آلودگی زیست محیطی بود که با دستورات قضایی این امر پیگیری شد و با کارگاه‌های تولید کاغذ هم مذاکره شده که از بقایا برای تولید استفاده شود که می‌تواند به کاهش آلودگی زیست محیطی کمک کند.

تالاب بین‌المللی گمیشان پرآب شد

مدیر کل محیط زیست استان گلستان خاطرنشان کرد: بارندگی‌ها چند روز اخیر سبب شد تالاب گمیشان پر آب شود و بیش از نیمی از سطح آن آبگیری شود و پرندگان در حال زمستان‌گذارانی هستند و این خبر خوبی است و اتفاق خوب این است که خروجی تالاب‌ها که به سمت دریا باز شده بود ما آنها را بستیم تا تالاب با آب‌های سطحی و آب باران پرآب شود.

عبدوس اظهار داشت: تلویزیون‌های شهری افتتاح می‌شود و ایستگاه آلودگی زیست محیطی شهر گرگان در میدان ولیعصر نصب شده و اطلاعات به سمع ونظر مردم می‌رسد و پیام‌هایی برای همکاری مردم با محیط زیست نمایش داده می‌شود.

وی� به لایحه بودجه در مجلس هم اشاره کرد و افزود: بودجه از 240 هزار میلیارد به بیش از 400 هزار میلیارد افزایش یافته است و کمترین بودجه به محیط زیست اختصاص یافته در حالی‌که در دنیا بیشترین بودجه به این بخش اختصاص می‌یابد.

عبدوس اظهار داشت :80 میلیارد ریال اعتبار برای کمک به حفاظت پارک ملی گلستان برای نخستین بار اختصاص داده شده و این یکی از نتایج تشکیل شورای راهبری و اقداماتی است که سازمان محیط زیست برای پارک انجام داد.

انتهای پیام/ ع

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار