دیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از اختصاص هشت میلیارد تومان برای حفاظت پارک ملی گلستان در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: این اتفاق برای نخستین‌بار است که در بودجه ردیف اختصاصی برای حفاظت این منطقه درنظر گرفته می‌شود.

آبگیری تالاب گمیشان پس از بارندگی‌های اخیر/ اختصاص 8 میلیارد تومان برای حفاظت پارک ملی گلستان در بودجه 98

به گزارش گلستان 24 ؛ امیر عبدوس صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت روز هوای پاک برگزار شد، اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر باعث آبگیری دوباره تالاب گمیشان شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه مروز تلویزیون شهری اداره‌کل محیط زیست استان گلستان رونمایی خواهد شد و آغاز به کار خواهد کرد و با توجه به اینکه ایستگاه سنجی آلودگی هوا در میدان ولیعصر(عج) گرگان نصب است، با رونمایی و آغاز به کار این تلویزیون شهری که در روبروی درب اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان گلستان نصب است، اطلاعات آنلاین و به لحظه این ایستگاه به نمایش در خواهد آمد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان در بخش دیگری با اشاره به بودجه سال آینده کشور، تصریح کرد: بودجه سازمان حفاظت محیط زیست برای سال آینده نسبت به سال 1396، 42 درصد رشد داشته است و از 283 میلیارد به 402 میلیارد تومان افزایش یافته که باز هم متاسفانه یک درصد کل بودجه کشور به موضوع محیط زیست اختصاص یافته است.

عبدوس بیان کرد: خبر خوب در بودجه سال آینده این است که 8 میلیارد تومان برای حفاظت از پارک ملی گلستان در این بودجه دیده شده و این برای نخستین‌بار است که در بودجه برای حفاظت از این پارک ملی بودجه اختصاص داده می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در بودجه یک هزار میلیارد تومان بودجه برای صندوق ملی محیط زیست بری ایجاد زیرساخت‌های تبدیل سماند به مواد و انرژی در حوزه منطقه‌ای با اولویت مشارکت بخش خصوصی اختصاص داده شده است که این موضوع نیز برای نخستین‌بار در کشور رخ داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان در خصوص دستاوردهای سفر رئیس جمهور به گلستان، تصریح کرد: یکی از بهترین خبرهایی که از این سفر می‌توانم اطلاع‌رسانی کنم عقد تفاهمنامه برای هوشمندسازی سیستم اطفا حریق در پارک ملی گلستان است.

عبدوس گفت: وزیر ارتباطات قول دادند این سامانه را 9 ماهه تحویل دهند و با توجه به اطلاعات موجود بیشترین حریق در جاده ترانزیت گرگان به مشهد رخ داده و ایشان دستور دادند که در کل طول این مسیر سیستم‌های کنترل هوشمند اعلام حریق مجهز شود و مشکلی که در این حوزه وجود داشت عدم وجود زیرساخت برق بود که ایشان در این سفر به عوامل زیرمجموعه دستور داندد برق را هم با اعتبارات این وزارتخانه تامین شود.

وی گفت: در این سفر طی مذاکره رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با وزیر راه مقرر شد در پیچ سلیمان کشته که بیشترین سوانح رانندگی که در برخی اوقات برخورد خودرو با حیوانات هم بوده تونل احداث شود که هم مسیر کوتاه شود و از سوی دیگر ایمنی برای حیوانات هم ایجاد شود.

عبدوس تاکید کرد: خوشبختانه سرعت مجاز در این مسیر نیز کاهش پیدا کرد و در روز حداکثر سرعت در این مسیر 60 کلیومتر و در شب 50 کیلومتر تعیین شده و تابلوهای طول مسیر نیز اصلاح شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه جزیره آشوراده اظهار کرد: عرصه جزیره آشوراده متعلق به جزیره آشوراده است و بر اساس طرح پروژه، عرصه به مدت 10 سال با تمدید دو دوره طبق قرارداد بین اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان و سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت و این سازمان با هزینه خودش زیرساخت‌های لازم را برای حضور جوامع بومی به منظور ارائه خدمت‌رسانی به گردشگران را فراهم کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: این سازمان پس از پایان دوره قرارداد، عرصه و زیرساخت‌های ایجاد شده را به اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تحویل خواهد داد و در حال حاضر به دلیل اینکه هنوز تضامین بانکی از سوی سازمان به اداره‌کل تحویل نشده قرارداد هم منعقد نشده است و پس از ارائه تضامین قرارداد عقد خواهد شد و سازمان می‌تواند بلافاصله کار را آغاز کند.

عبدوس گفت: کلنگی هم که مدت پیش به زمین زده شد برای سایت پشتیبان جزیره در ساحل بندرترکمن به منظور ایجاد هتل، پارکینگ، بازارهای بزرگ و اقدامات مشابه بوده است.


انتهای پیام /

ارسال نظر

آخرین اخبار