رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ارتباط بی واسطه مردم هدف مسئولان قضایی استان است.


ارتباط بی واسطه مردم هدف مسئولان قضایی

به گزارش گلستان 24 ؛هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان و معاونان او شب گذشته درمسجد انجیراب گرگان در جمع نمازگزاران گفت: دسترسی راحت‌تر مردم به مسئولین و شنیدن درد دل‌های آنان از اهدافی است که با حضور در مساجد و محلات به دنبال تحقق آن هستیم.

وی افزود: علاوه بر روز‌های سه شنبه که روز ویژه ملاقات‌های مردمی است، روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان به صورت دوره‌ای نزد مردم در نماز‌های جمعه، مساجد شهر‌ها و روستا‌های حوزه مدیریت شان می‌روند تا هم مشکلات هر منطقه را از نزدیک بررسی کنند.

هاشمیان گفت: پاسخگویی به پرسش‌های حقوقی و قضایی مردم، به ارتقای آگاهی‌های حقوقی آنان کمک کنند.

هاشمیان با اشاره به ورود سالانه بیش از ۴۰۰ هزار پرونده به محاکم و شعب شورای حل اختلاف استان گفت: تعدادی از این پرونده‌ها به علت ناآشنایی مردم با قوانین، اعتماد بی جا به افراد و رعایت نکردن اخلاق راهی محاکم می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به پیشرویی گلستان در صدور آرای جایگزین زندان در کشور گفت:  با تلاش‌های انجام شده، امروز رویکرد قضات و نگاه مردم استان به مجازات‌های جایگزن تغییر کرده است که همین امر هم تاثیر به سزایی در کاهش جمعیت زندان‌های استان داشته است.

هاشمیان گفت: مجازات‌های جایگزین زندان برای کسانی که سابقه کیفری ندارند و جرایم غیرعمد و سبک مرتکب شده اند صادر می‌شود و برای مجرمان خطرناک و کسانی که امنیت و آسایش مردم را به خطر می‌اندازند نگاه قضات و قوانین سختگیرانه است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار