سخنگوی کارگروه مساجد حوزه های علمیه جنبش مردمی پاسداشت چله انقلاب در گلستان از تحصیل 8هزار و 500 طلبه شیعه و اهل سنت خواهر و برادر در استان خبرداد.

 8هزار و 500 طلبه شیعه و اهل سنت در گلستان تحصیل می کنند

به گزارش گلستان 24 ؛حجت الاسلام اسدی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری، اظهار کرد: روحانیت از دیر باز به مرزبان انقلاب شهره است و حوزه های علمیه بعنوان سنگرهای دفاعی و حرکت های اصلاحی با همراهی مردم  به راهبری می پرداختند.

وی با اشاره به آمار تعداد حوزه های علمیه شیعه در گلستان گفت: تعداد حوزه های علمیه برادران در قبل از انقلاب 10 باب بود و اکنون به 22 باب افزایش یافته و تعداد طلبه ها نیز کمتر از 70  نفربه 2 هزار نفر رسیده است .

سخنگوی کارگروه مساجد حوزه های علمیه جنبش مردمی پاسداشت چله انقلاب در گلستان با بیان اینکه در قبل از انقلاب حوزه علمیه ای برای خواهران شیعه  نداشتیم، تصریح کرد: اکنون 13 حوزه علمیه خواهر با 3 هزار طلبه  داریم.

وی از فعالیت5 مدرسه علمیه قبل از انقلاب در گلستان(گرگان و شرق آن) خبرداد و گفت: بعد از انقلاب این مدارس به 12 باب رسیده است.

اسدی ادامه داد: تعداد طلاب اهل سنت در استان 3 هزار 500 نفر است.

وی با اشاره به خدمات به طلاب بیان کرد: مرکز مدیریت علمیه خواهران و برادران  بعد از انقلاب شکل گرفت و کلیه خدمات به طلاب از جمله خدمات تامین اجتماعی طلاب در استان انجام می شود. مرکز بزرگ اسلامی  برای طلاب اهل سنت نیز در استان تاسیس شده است.موسسه پژوهی روحانیت، مرکز فقه و قضاء، حوزه علمیه سفیران برای تربیت تخصصی مبلغ با تعهد 5 سال تبلیغ  در استان انجام شده است.

به گفته رئیس کارگروه مساجد حوزه های علمیه جنبش مردمی پاسداشت چله انقلاب در گلستان طلبه های این استان تا مقاطع دکترا می توانند در حوزه های علمیه استان تحصیل کنند.

وی همچنین گفت: طلبه های حوزه های علمیه استان بعنوان استادیار، سرمربی، و . در سطح سپاه نینوا و در مساجد همکاری و فعالیت دارند.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه در حوزه اهل سنت تمام مساجد در استان  امام جماعت دارند، متذکر شد: در حدود 43 درصد مساجد اهل تشیع در استان امام جماعت وجود دارد  که نیازمند فراهم کردن زیر ساخت های لازم در استان است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار