رئیس حوزه هنری گلستان گفت: همایش منطقه ای دوتار نوازان نیمه دوم بهمن ماه سال جاری در گرگان برگزار می شود.

همایش منطقه ای دوتارنوازان در گرگان برگزار می شود

به گزارش گلستان 24 ؛ نقی محمد نژاد پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد و طی این چهار دهه عواملی از  درون و بیرون کشور تلاش کردند تا این انقلاب به ثمر نرسد.

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد جمعیت ایران، انقلاب اسلامی و حماسه مردم در سال ۱۳۵۷ را ندیدند و بیش از ۵۳ درصد جمعیت هم دوران دفاع مقدس را ندیدند و درک نکردند.

محمدنژاد از برگزاری همایش منطقه ای دو تار نوازان در نیمه دوم بهمن ماه خبر داد و افزود: از آنجایی که در استان گلستان اقوام گوناگونی ساکن هستند و دوتار ساز مشترک بیشتر اقوام است تصمیم به برگزاری همایش منطقه ای دو تار نوازان گرفتیم که در کنار آن کار پژوهشی آن هم انجام می شود.

وی ادامه داد: در زمان حیات مرحوم عطاالله صفرپور بخشی از خاطرات وی به عنوان نخستین گروه نمایشی که به دفاع مقدس اعزام شدند، ثبت شد و قرار بر این شده تا در کتابی به مناسبت یادبود او رونمایی شود.

محمدنژاد گفت: هنرمندان حوزه هنری تلاش کردند به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی آرمان های انقلاب اسلامی را در تولیدات خود نشان دهند و در همین راستا مستند موشن گرافی چهل چراغ در چهل قسمت ساخته شده که در رسانه ملی به نمایش در خواهد آمد.


انتهای پیام /مهر

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار