مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به خسارت سیلاب به ۴۰ هزار واحد مسکونی در کشور گفت: در استان گلستان نیز ۱۲ هزار واحد مسکونی دچار خسارت شدند که از روز دوشنبه هفته آینده کار بازسازی این واحدها به طور رسمی آغاز می‌شود.

خسارت سیل به ۴۰ هزار واحدمسکونی در کشور؛ کار بازسازی از دوشنبه آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری گلستان ۲۴ ؛به نقل از خبرگزاری تسنیم ،مجید جودی ظهر امروز در بازدید از واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده استان گلستان با بیان اینکه بارش‌ها و سیل اخیر 14 استان را تحت تأثیر قرار داده است، اظهارداشت: همکاران بنیاد مسکن به عنوان متولیان بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از همان لحظات نخست با بسیج توان فنی و لجستیکی برای کمک به مردم سیل‌زده، وارد میدان شدند.

وی افزود: بعد از فروکش کردن سیلاب بنیاد مسکن به کار اصلی خود بازگشت و مشغول ارزیابی واحدهای آسیب دیده  شد.

مدیرکل بازسازی بنیادمسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه 40 هزار واحدمسکونی در کشور در سیلاب‌ و بارش‌های اخیر دچار خسارت شده است، گفت: برآوردهای اولیه حکایت از خسارت به 12 هزار واحدمسکونی در استان گلستان دارد. هرچند به دلیل بالا بودن سطح آب و مشکلاتی که وجود دارد همکاران ما در بنیاد مسکن نتوانستند به همه مناطق مراجعه کنند.

وی ادامه داد: با ارزیابی انجام شده حدود پنج هزار و 500 واحدمسکونی در استان گلستان نیازمند احداث مجدد و نوسازی است و 6 هزار و 500 واحد مسکونی دیگر نیز نیازمند تعمیر هستند.

جودی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران برای کمک به بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در سیل اخیر اظهارداشت: قرار شد برای احداث هر واحدمسکونی شهری 50 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و 12 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای نوسازی هر واحد روستایی نیز 40 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به همراه ده میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شود.

وی ادامه داد: برای تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده نیز 15 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و مبلغ پنج میلیون تومان کمک بلاعوض پیش‌بینی شده است. برای اسباب و اثاثیه منزل نیز 15 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و کمک پنج میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بازسازی بنیادمسکن انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز آواربرداری منازل مسکونی در برخی از مناطق آسیب دیده گفت: از روز دوشنبه به صورت رسمی بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده استان گلستان آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم نگران ساخت و تعمیر منازل مسکونی خود نباشند، بنیادمسکن تا ساخت آخرین خانه در کنار آنان خواهد بود.

جودی با اشاره به حضور کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی در استان گفت: در برخی روستاها به دلیل شدت بارش، خطر ریزش و رانش زمین وجود دارد برای همین پژوهشکده سوانح طبیعی با تمام توان وارد منطقه شده و در حال مطالعه است تا در ساخت مجدد مشکلی برای مردم پیش نیاید.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار