رئیس پلیس فرودگاه‌ های گلستان گفت: داروهای ممنوعه توسط حجاج حمل نشود.

داروهای ممنوعه توسط حجاج حمل نشود

به گزارش گلستان 24 ؛ سرهنگ محسن لریان، شامگاه شنبه در همایش متمرکز زائران حج تمتع گلستان اظهار کرد: چنانچه زائری مبتلا به اعتیاد است در فرصت باقی مانده تا حج به درمان و بازپروری مبادرت کند و امیدواریم که بتواند از این سفر معنوی بیشترین بهره را ببرد.

وی افزود: اگر زائری به مواد مخدر اعتیاد داشته باشد علاوه بر اینکه کاروان و حجاج را درگیر ناتوانی جسمی خود می کند، نظام مقدس جمهوری اسلامی را که پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است، زیر سوال خواهد برد.

لریان بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه اگر پلیس عربستان مواد مخدر و روانگردان از فردی بگیرد مجازات سنگین مثل حبس ابد و یا اعدام برای فرد به همراه خواهد داشت.

رئیس پلیس فرودگاه‌های گلستان گفت: با توجه به قطع ارتباطات سیاسی بین دو کشور رسیدگی به پرونده حجاجی که دچار این مشکل شوند بسیار سخت است.

وی همچنین تأکید کرد: حمل مواد مخدر و شربت های ترامادول، حمل داروی خواب آور و استامینوفن کدئین جرم شناخته می شود و لیست داروهای ممنوع از طریق کاروان به حجاج ابلاغ خواهد شد.

لریان گفت: اگر از بازرسی از حجاج در کشور مواد مخدر کشف شود مطابق ماده ۱۷ مواد مخدر به مدت یک تا پنج سال حبس و در مرحله دوم پنج تا ۱۵ سال ممنوع خروج می‎شوند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار