امام جمعه گرگان گفت:مؤمنان در مدت 30 روز، تمرینِ تقوا می‎کنند، بنابراین نتیجه روزه و خود روزه تقوا است.

نتیجه روزه و خود روزه تقوا است

به گزارش گلستان۲۴؛ آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: تقوا روزه است و مؤمنان در مدت 30 روز، تمرینِ تقوا می‎کنند، بنابراین نتیجه روزه و خود روزه تقوا است و خداوند می‎فرمایند روزه را برای شما واجب کردیم تا تقوا پیدا کنید.   

وی با بیان اینکه مسأله روزه دو بُعد فردی و اجتماعی دارد، اذعان کرد: از لحاظ فردی مردم می‎توانند در صورت داشتن عذر موجه روزه نگیرند اما از لحاظ اجتماعی کسی که از لحاظ شرعی مجاز به روزه‎داری نیست نمی‎تواند علناً در خیابان و در مجامع عمومی روزه‎خواری کند و این نشانه ادب اجتماعی است.

امام جمعه گرگان تأکید کرد: لازم است برخی در ماه مبارک رمضان در خیابان‎ها حریم‎های اسلامی را نشکنند و حرمت اسلام و ماه رمضان را حفظ کنند.

نورمفیدی با اشاره به سالروز وفات حضرت ابوطالب عموی پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) گفت: هر دو بزرگوار در راه دفاع از رسول خدا و پشتیانی پیامبر(ص) تمام توان خود را به کار گرفتند تا پیامبر(ص) را حفظ کنند و راه وی را تقویت کنند، هر دو نیز در ماه رمضان سال دهم بعثت از دنیا رفتند که پیامبر(ص) آن سال را به سال اُم‎الحزن یعنی سال اندوه و غم نامگذاری کردند.

وی تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) همه داشته‎های خود را در راه تقویت راه رسول اکرم (ص) به کار بُرد و یاد این بانوی بزرگوار نیز هیچ‎گاه از یاد و خاطر پیامبر (ص) نمی‎رفت.

امام جمعه گرگان با اشاره به هفته هلال‌احمر افزود: فلسفه وجودی مجموعه هلال‌احمر، خدمت به آسیب‎دیدگان اجتماعی در شرایط بحران و سخت اعم از سیل، زلزله، آتش‎سوزی و امثال آن است و نیروهای هلال‌احمر در زمان بحران همه توان خود را برای کمک به نیازمندان به کار می‎گیرند.

نماینده ولی فقیه در گلستان اضافه کرد: امیدواریم همانطور که قرآن تأکید کرده همه ما اهل احسان و کمک به دیگران باشیم، این از صفات بسیار خوب انسان‎هایی است که می‎خواهند در راه بندگی خداوند گام بردارند.

نورمفیدی با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی کشورمان در خصوص برجام بیان کرد: آمریکایی‎ها با وجود اینکه رسماً تعهد برجام و قرارداد بین‎المللی را امضاء کردند و بنا شد هر دو طرف به تعهدات خود عمل کنیم، ما به همه تعهدات خود عمل کردیم نکته‎ای که خود آنها نیز به آن اعتراف کردند اما با روی کارآمدن «ترامپ»، آمریکا از برجام خارج شد اما در کنار آمریکا، کشورهای دیگر اروپایی از برجام خارج نشدند.

وی تأکید کرد: آمریکا در برجام پیمان‎شکنی و بدعهدی کرد و زیر قول و وعده خود زد اما ما تقریباً یک سال صبر کردیم که کشورهای اروپایی به‎ویژه فرانسه، آمریکا و انگلیس تکلیف خود را در مسأله برجام مشخص کنند که آیا می‎خواهند در زمین آمریکایی‎ها بازی کنند و یا به تعهدات خود در برجام عمل می‎کنند؟

اروپایی‎ها دائماً در زمین آمریکا بازی می‎کنند

امام جمعه گرگان یادآور شد: در یک سال اخیر اروپایی‎ها دائماً در زمین آمریکا بازی می‎کردند و به نفع آنها گام برمی‎داشتند تا اینکه در هفته گذشته رئیس جمهور به همراه شورای عالی امنیت ملی مهلت 60 روزه به اروپایی‎ها دادند و اعلام کردند در این 60 روز به دو مورد از تعهدات خود عمل نمی‎کنیم.

نورمفیدی اضافه کرد: یکی از مواد تعهدات برجام آن بود که ایران بیش از 300 کیلوگرم غنی‎سازی اورانیوم نداشته باشد و در مورد آب سنگین نیز بنا بود ایران تا 130 تن آب سنگین برای خود نگه دارد و مابقی را از کشور خارج کند که ایران در بیانیه اخیر اعلام کرد که در 60 روز اخیر به این دو تعهد عمل نمی‎کند.

وی تأکید کرد: اگر اروپایی‎ها سر عقل بیایند و نه مانند آمریکا و یا به‎عنوان عامل و نوکر آمریکا بلکه مانند کشورهای مستقل به تعهدات خود در قبال ایران عمل کنند ما به وعده‎های خود عمل خواهیم کرد اما در صورت عدم تحقق این مهم، به دو مورد از تعهدات دیگر خود نیز عمل نخواهیم کرد و درصد غنی‎سازی اورانیوم خود را افزایش می‎دهیم و راکتور اتمی تعطیل‎شده در اراک را هم مجدد راه‎اندازی می‎کنیم.

امام جمعه گرگان ابراز کرد: بیانیه شورای عالی امنیت ملی اولتیماتوم ایران به کشورهای اروپایی است و ما تاکنون به تعهدات خود عمل کردیم و حال که قرار است آنها ما را بازی دهند راهکارهایی را در نظر می‎گیریم و با آن مقابله خواهیم کرد.

نورمفیدی متذکر شد: بدون شک ما مشکلاتی در کشور داریم و مشکلاتی نیز از بیرون برای کشورمان ایجاد شده اما مسأله این است که ما باید در برابر مشکلات تسلیم شویم و یا صبر و مقاومت پیشه کنیم؟ به طور قطع پیروزی از آن ما است و باید مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه ترامپ اخیراً ادعا کرده که ما طرفدار ملت ایران هستیم اما «جان‎کری» نمی‎گذارد، گفت: این سخنان ترامپ کاملاً دروغ است، وی اگر به‎دنبال حمایت از ملت ایران است پس چرا این بازی‎ها را در می‎آورد و زمانی که ملت ایران گرفتار سیل ویرانگر شد اجازه ندادند ایرانیان مقیم خارج از کشور، به سیل‎زدگان کمک کنند.

آمریکا به‎دنبال فریب و سوء‎استفاده از ملت ایران است

امام جمعه گرگان تصریح کرد: آمریکا در این مقطع تاریخی که ایران بسیار تحت فشار است درصدد سوء‎استفاده و فریب ملت ایران هستند و می‎خواهد مردم را به شورش علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ترغیب کند.

نورمفیدی با بیان اینکه در اتاق فکر آمریکا علیه ایران اقداماتی در حال انجام است که بزرگنمایی در تحریم اقتصادی از جمله آن است، خاطرنشان کرد: درست است که ما در تحریم و مشکلات اقتصادی قرار گرفتیم اما دشمن بیش از اندازه تحریم‎ها را بزرگ کرده است.

وی با بیان اینکه بی فایده بودن مقاومت و تلاش‎های نظام در مقابله با آمریکا از دیگر اقدامات دشمن است، ابراز کرد: آنها می‎خواهند به ملت ایران القا کنند که با آمریکا نمی‎توان جنگید.

وی اضافه کرد: چند روز گذشته ارتش اسرائیل در برابر موشک‎های فلسطین سرتعظیم فرود آورد و حاضر شد با میانجی‎گری سازمان ملل و مصر آتش‎بس را بپذیرد، فلسطینی‎ها حدود 700 موشک روی اسرائیل ریختند و اسرائیلی‎ها کشته و مجروح دادند و مجبور شدند آتش‎بس را قبول کنند.

صف‎های طولانی کالا نتیجه تحریکات بیرونی است

امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه امروز مقاومت در مقابل قدرت‎های سلطه‎گر و قلدرها بی‎نتیجه نمی‎ماند، اذعان کرد: در مساله سوریه می‎گفتند این کشور در چهار ماه نابود می‎شود اما بعد از پنج سال بشاراسد ماند و آمریکا مجبور به خروج از سوریه شد.

نورمفیدی به ناامید کردن جوانان از آینده روشن اشاره کرد و افزود: دشمن می‎خواهد جوانان را مأیوس کند که آینده‎ای ندرند این در حالی است که در صورت مقاومت، آینده بسیارخوبی خواهیم داشت البته که مقاومت و ایستادگی گرفتاری‎هایی به همراه دارد.

وی تحریک مردم و اقشار آسیب‎پذیر به ذخیره‎سازی کالا را از دیگر اقدامات دشمن برشمرد و گفت: صف‎های طولانی کالا نتیجه تحریکات بیرونی است و ذخیره‎سازی کالا خود مسأله‎ای است که مردم باید از آن پرهیز کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان به شایعه‎پراکنی و دامن زدن به مشکلات اقتصادی توسط دشمن اشاره کرد و افزود: گرچه مشکلات اقتصادی داریم اما در این شرایط باید ایستادگی و صبر کنیم تا به پیروزی برسیم.

ایجاد بازارهای کاذب و دروغین توسط سودجویان اقتصادی

نورمفیدی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران توضیح داد: وقتی انسان می‎خواهد با ظلم مبارزه کند طبیعی است که مشکلاتی نیز دامن‎گیرش شود اما آیا انقلاب اسلامی برای ما دستاوردی نداشت که برخی چنین ادعایی را مطرح می‎کنند؟

وی متذکر شد: ایران به مدت 200 سال ایران لقمه لذیذی در دهان آمریکا و انگلیس بود و ما طی این سال‌ها از خود چیزی نداشتیم حتی ارتش ما در اختیار 50 هزار مستشار آمریکایی بود و یک سرباز آمریکایی به ارتشبد ما دستور می‎داد اما امروز و پس از انقلاب اسلامی به عزت دست یافتیم.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه متأسفانه امروز دلال‎بازی‎ها و بازارهای دروغین درست کردن رایج شده است، گفت: برخی سودجویان اقتصادی با ایجاد بازارهای کذب و دروغین در این بین به کشور ضربه می‎زنند تا سود بیشتری ببرند.

نورمفیدی، بزرگنمایی در اختلافات درون‎گروهی را از دیگر اقدامات دشمن عنوان کرد و یادآور شد: اختلاف‎نظر طبیعی است و در همه دنیا وجود دارد اما دشمن برای جدا کردن مردم از نظام این دسته از اقدامات را در دستور کار قرار داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار