برپایی جشن قرآنی رمضان در گلستان، رایگان بودن موزه های استان در هفته میراث فرهنگی، تسریع در تکمیل طرح زهکشی اراضی اولویت‌دار غرب استان و پیشرفت 80 درصدی گازرسانی به 9 روستای مراوه تپه، از جمله اخبار کوتاه گلستان در روز سه شنبه است.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛ عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برپایی 'جشن رمضان در گلستان ایران' خبر داد گفت: این جشنواره از 17 اردیبهشت آغاز شده و تا 13 خرداد ادامه دارد.
برپایی نشست های علمی و تخصصی قرآنی، نمایشگاه قرآنی جشن رمضان، همایش بزرگ قرآنیان استان، نمایش آثار تجسمی با موضوعات قرآنی، کاروان قرآنی سفیران نور، محافل ترتیل خوانی قرآن کریم و کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم از جمله برنامه های پیش بینی شده این جشنواره است.
**
نظری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: تسریع در تکمیل طرح زهکشی اراضی اولویت‌دار غرب استان در شهرستان های ترکمن، گمیشان، کردکوی، آق‌قلا و گرگان در هدایت بخش زیادی از سیلاب پخش شده در دشت، به دلیل نقش موثر آن در کنترل و هدایت سیلاب باید در اولویت جدی قرار بگیرد.
**
کریمی مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از رایگان بودن موزه ها و اماکن عمومی فرهنگی-تاریخی استان در روز شنبه 28 اردیبهشت ماه روز جهانی موزه ها وآغاز هفته میراث فرهنگی خبر داد.
**
رحیمی مدیرعامل شرکت گاز گلستان از پیشرفت 80 درصدی گازرسانی به 9 روستای شهرستان مرزی مراوه تپه و 50 درصدی 2 روستای گنبد خبر داد .
**
حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در بازدید از روند اجرای خدمات اکیپ های امداد مهارتی شهرستان آق قلا گفت: اکیپ تخصصی امداد مهارتی برای تعمیرات لوازم خانگی ، لوازم گازسوز ، مکانیک خودروهای سواری و برق به مردم سیل زده استان که از سوم فروردین وارد این مناطق شده اند تا پایان اردیبهشت با روزانه 4 اکیپ در قالب 16 نفر به کار خود ادامه می دهند.
**
قوانلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت: گلستان موفق‌ترین استان در تولید گوشت مرغ کشور است و حجم بالای تولیدات گوشت مرغ منجر شده قیمت گوشت مرغ در این استان به زیر 11 هزار و 500 تومان مصوب برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار