معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به اینکه ورزش باعث شادی و طراوت روح و جسم انسان می شود، گفت: ورزش نقش بسزایی در برقراری ایجاد سلامت و پایدارسازی امنیت جامعه دارد.

برنامه های ورزشی در پیشگیری و کاهش ارتکاب جرم تاثیر فراوان دارد

به گزارش گلستان 24 ؛  علی بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: غنی سازی اوقات فراغت جوانان به ویژه در حوزه ورزش از راه‌های پیشگیری وقوع جرم در جامعه است چرا که جوانان انرژی نهفته بسیاری دارند که اگر در مسیر صحیح و درست استفاده نشود بی شک به جرم و آسیب های اجتماعی و بزهکاری کشیده خواهد شد.

وی ورزش را باعث مصون ماندن جامعه از گزند آسیب ها و ناهنجاری اجتماعی دانست و گفت: سلامت جسم و نشاط روح تضمین کننده ارتقاء کارآیی و بهره وری افراد است.

بهرامی گفت: افراد از طریق شرکت در فعالیت‌های حرکتی از نظر ذهنی، جسمی و روانی تعادل لازم را کسب می کنند و توانایی مقابله با مشکلات و فشارهای ناشی از زندگی مدرن را به دست خواهند آورد.

وی تصریح کرد: جرم، نتیجه جمع جبری عوامل موثر در بزهکاری است که تحت تاثیر تعارضات گوناگون اتفاق می افتد و ورزش نقش کلیدی و اساسی در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی بیان کرد: ورزش سبب کنترل و کاهش هیجانات، اثبات هویت، کنترل اجتماعی، اجتماعی شدن، عامل تغییر، بیداری و آگاهی جمعی و موفقیت است.

بهرامی با تاکید بر اینکه دستیابی به جامعه سالم، بانشاط و بدون جرم و آسیب مستلزم مشارکت و همت همگانی و احساس مسئولیت سازمان های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی است، تصریح کرد: هدفمندسازی و گسترش برنامه های فرهنگی و ورزشی و پر کردن اوقات فراغت جوانان بسترهای بروز جرم را از بین می برد.

وی متذکر شد که اوقات فراغت تنها مختص تابستان و تعطیلی مدارس نباید باشد بلکه باید برای طول سال برنامه ریزی شود.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار