مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان از اختصاص ۷۰ میلیار ریال اعتبار برای احیای دیوار دفاعی گرگان برای ثبت جهانی خبر داد.

احیای دیوار دفاعی گرگان

به گزارش گلستان۲۴؛ ابراهیم کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در چهار سال اخیر تعداد آثار ثبت شده استان گلستان در فهرست ملی از 625 اثر به 900 اثر تاریخی و طبیعی رسیده است.

وی یادآور شد: ثبت جهانی برج قابوس و ثبت ملی عرصه‌های جنگلی هیرکانی از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که در سال‌های اخیر در حوزه ثبت آثار تاریخی و طبیعی استان گلستان رخ داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درباره وضعیت دیوار دفاعی گرگان و اختصاص اعتبار برای احیای این اثر تاریخی که گفته می‌شود بعد از دیوار چین، طولانی‌ترین دیوار دفاعی در جهان است، گفت: به رغم پیگیری‌های گذشته اعتباری برای احیای دیوار دفاعی گرگان اختصاص نیافته بود اما در پی سفر هیئت دولت به استان 70 میلیارد ریال اعتبار برای احیای دیوار دفاعی گرگان تصویب و به استان ابلاغ شد.

وی اظهارداشت: این اعتبار برای تعیین حریم دیوار دفاعی گرگان، نقشه‌برداری این اثر و انجام مطالعات آن هزینه می‌شود.

کریمی افزود: در روزهای اخیر نیز تعدادی از خیران استان اعلام کردند برای احیای دیوار دفاعی گرگان آمادگی دارند و به زودی توافقنامه مشارکت با آنان در این زمینه به امضا می‌رسد.

وی درباره ثبت جهانی این اثر تاریخی گفت: انجام مطالعات درباره این اثر ضروری است و کمک خواهد کرد تا روند ثبت جهان آن تسهیل شود. وقتی حریم دیوار دفاعی گرگان تعیین شود، برای ساخت و سازهای آینده محدودیت‌هایی پیش‌بینی می‌شود، ضمن اینکه ممکن است برای آزادسازی حریم آن بخشی از ساخت‌و سازهایی که در گذشته انجام شده است نیز جابه جا شود.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار