رئیس میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس گفت: در نخستین روز از سال جدید و فروردین سال ۹۷, یک‌هزار و ۶۰۰ نفر مسافر و گردشگر از سراسر ایران از بلندترین برج آجری جهان برج قابوس در گنبدکاووس دیدن کردند.

افزایش بازدید گردشگران از بلندترین برج آجری جهان

به گزارش گلستان24؛امیرعلی گل چشمه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گنبدکاووس اظهار داشت: 4 واحد اقامتی در قالب هتل‌ها و مسافرخانه و 130 کلاس درس در 13 مدرسه, آمادگی کامل برای اسکان مسافران نوروزی را در شهرستان گنبدکاووس دارند و روز گذشته, 504 نفر در این واحدها, اسکان یافتند.

وی افزود: بیشترین مشکل ما در این ایام, سرویس بهداشتی‌های واقع در جایگاه‌های پمپ بنزین و ترمینال‌ها است که در حال حاضر در جایگاه‌ها مشکل خاصی نداریم و تنها در ترمینال مسافربری گنبدکاووس, به علت اینکه در ضلع جنوبی, محل شست و شوی اتوبوس‌ها واقع شده و در جوار سرویس بهداشتی است, محل تجمع زباله و آب‌گرفتگی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر, در محوطه برج قابوس, 60 غرفه در ایام نوروز برپا است که 30 غرفه مربوط به میراث فرهنگی برای معرفی صنایع دستی, غذاهای سنتی و دیگر آثار تاریخی و سوغات شهرستان است.

گل چشمه تاکید کرد: در روز گذشته, 49 نفر از موزه فرش, 156 نفر از شهر تاریخی جرجان, یک‌هزار و 120 نفر از تالاب آلماگل, 4 هزارو 468 نفر از بازارچه مرزی دیدن کردند.

وی گفت: البته مسافران و زائران زیادی هم در زمان تحویل سال نو و هم روز گذشته , امامزاده یحیی ابن زید( ع)  امامزاده شاخص شهرستان  را زیارت کردند که آمار تعداد مسافرین و اسکان آن از طرف اداره اوقاف اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار