مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از ورود خسارت 38 میلیارد تومانی به آثار تاریخی بر اثر وقوع سیل در گلستان خبر داد.

خسارت 38 میلیارد تومانی سیل به آثار تاریخی گلستان/ کاهش 20 درصدی اقامت گردشگران در استان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛به نقل از خبرگزاری فارس ، ابراهیم کریمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: متاسفانه به دلیل وقوع سیل در گلستان در مجموع 199 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان وارد شده است.

وی ادامه داد: از این میزان، تولید کنندگان صنایع دستی استان 126 میلیارد تومان خسارت دیده‌اند و 38 میلیارد تومان به آثار تاریخی استان خسارت وارد شد و 36 میلیارد تومان خسارت نیز متوجه پروژه‌های گردشگری استان شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان  بیان کرد: پس از انتشار اخبار سیلاب از استان در رسانه‌ها شاهد کاهش حضور گردشگران در استان بودیم و از تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته تا 10 فروردین ماه جاری 918 هزار مسافر در استان اقامت داشته‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه نوروز گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

کریمی گفت: در حوزه اقامت نیز 4 میلیون و 800 هزار نفر در استان از اماکن تاریخی و گردشگری استان بازدید کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه نوروز گذشته 21 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مسدود بودن برخی مسیرهای دسترسی هنوز موفق به برآورد کامل و دقیق از خسارت‌های وارد شده به گردشگری استان نشده‌ایم، بیان کرد: باید در کنار مدیریت بحران در حوزه عمرانی، مدیریت بحران در حوزه گردشگری استان نیز داشته باشیم تا در صورت وقوع بحران و مشکل در یک یا چند شهر استان، شهرهای دیگر در حوزه گردشگری آسیب نبینند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار