شهردار گنبدکاووس گفت: در مرحله نخست با حمایت بیمه ۵۰ میلیارد ریال برای جبران‌خسارت به مردم‌ سیل‌زده ‌گنبدکاووس پرداخت شده است.

 ۵۰ میلیارد ریال خسارت به سیل‌زدگان در گنبدکاووس پرداخت شد

به گزارش گلستان 24 ؛ منصور طعنه گنبدی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران‌ اظهار داشت: در مرحله نخست 50 میلیارد ریال از طرف شرکت بیمه‌ برای منازل مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل پرداخت شد و مرحله دوم ‌جبران‌ خسارت به زودی از طرف شرکت بیمه پرداخت می‌شود.

شهردار گنبدکاووس اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس تنها شهرستان سیل‌زده کشور است که‌ حق بیمه همه منازل مسکونی خسارت‌دیده پرداخت شده است.

وی افزود: شهرداری گنبدکاووس براساس ماده 10 همه ‌منازل مسکونی و واحدهای تجاری شهر را در برابر بلایای طبیعی بیمه کرده و شرکت بیمه اعلام کرده که تا پرداخت آخرین خسارت منازل مسکونی سیل‌زده در کنار شهرداری است.

شهردار گنبدکاووس بیان‌ کرد: اعتبار مصوب شهرداری گنبدکاووس در سال 97 مبلغ 610 میلیارد ریال بود که با 32 درصد رشد 630 میلیارد ریال محقق شده است. اعتبار مصوب شهرداری گنبدکاووس در ‌سال 98 هم مبل 820 میلیارد ریال است که 58 درصد این اعتبارات عمرانی و 42 درصد مربوط به هزینه‌های جاری است.

طعنه گنبدی گفت: ایجاد تقاطع غیرهمسطح ‌در ورودی شهر واقع در میدان امام حسین(ع) به میدان امام علی(ع) از پروژه‌های مهم سال 98 است که این پروژه سبب کاهش بار ترافیکی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل ترمینال مسافربری، ساماندهی و تکمیل سیستم جمع‌آوری فاضلاب شهری و راه‌اندازی جاده سلامت در کمربندی شهید صیاد شیرازی و حاشیه رودخانه گرگانرود از دیگر پروژه‌های در دست اقدام امسال است.

شهردار گنبدکاووس اظهار کرد: امسال کنگره حضرت یحیی بن‌زید(ع) در گنبدکاووس برگزار می‌شود که برای دسترسی آسان زوار و میهمانان به آستان مقدس این امامزاده، 30 متری مقداد بازگشایی می‌شود و امسال برای زیباسازی شهر مبلغ یک میلیارد و 270 میلیون تومان به بازسازی پیاده‌روها تخصیص یافته است.

وی درباره پروژه ستاد بازآفرینی شهری در گنبدکاووس هم گفت: پروژه‌هایی‌ با اعتبار 40 میلیارد تومان برای ستاد بازآفرینی شهری تعریف شده که با اعتبار 14 میلیارد تومان آن از سوی ستادبازآفرینی کشور موافقت شده اما مبلغ تخصیصی آن مشخص نیست.

بابک پاکدل رئیس شورای شهر گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: سیاست‌گذاری ما در مدیریت شهری براساس سلامت‌محوری و توسعه متوازن است و تلاش می‌کنیم تا شهروندان از زیرساخت‌های سلامت شهری بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه ‌وظیفه ذاتی شورای شهر و شهرداری تیم‌داری و اسپانسری در ورزش نیست، افزود: گرچه‌ وظیفه ‌ذاتی‌ ما تیم‌داری و اسپانسری نیست و از طرفی نمی‌توانیم از این موضوع شانه‌خالی کنیم. مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای‌حضور والیبال گنبدکاووس در لیگ برتر کشور به عنوان اسپانسر کمک کردیم.

رئیس شورای شهر گنبدکاووس بیان ‌داشت: یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی و بالابر به ‌مبلغ ‌2 میلیارد‌ تومان ‌برای امدادرسانی به موقع به ‌بالاترین ارتفاع ساخت‌و‌ساز در شهر خریداری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار