تغییری در محصولات شرکت هواوی به وجود نیامده است

به گزارش گلستان۲۴؛ سخنگوی هواوی اعلام کرد: «تولیدات جهانی ما در وضعیت عادی به سر می‌برد و هدف فروش گوشی‌های هوشمند ما هیچ تغییری نکرده است.». پاسخی که در پی گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه شرکت هوآوی سفارش‌های خود را به تامین‌کننده‌های اصلی قطعات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی بعد از تحریم های اخیر آمریکا کاهش داده است.هرچند این گزارش مانند گزارش‌های مشابه توسط هوآوی رد شده‌‌است.

هیچ تغییری اتفاق نیفتاده

هوآوی هفته گذشته گزارشی را که در رسانه South China Morning Post منتشر شده بود، رد کرد. در این گزارش که به نقل از منبعی نامعلوم بود، ذکر شده بود که فاکسکان، شرکتی تایوانی و بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات کامپیوتری و الکترونیکی در جهان، خط تولید چندین گوشی هوآوی را متوقف کرده است. با این حال هوآوی اعلام کرده که هیچ کاهشی در سفارش‌ها رخ نداده است و چیزی تغییر نکرده است. یکی از سخنگوهای این شرکت می‌گوید: «هوآوی این ادعاها را رد می‌کند. سطح تولید جهانی ما بدون هیچ تغییر ملموسی در هر دو جهت، عادی است.»

راهکارهایی برای زمان تحریم

محدودیت‌های هوآوی از جایی شروع شد که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در اواسط ماه می دستور داد وضعیتی اضطراری علیه شرکت‌های چینی برقرار شود. تقریبا بلافاصله بعد از این دستور، وزارت بازرگانی ایالت متحده آمریکا، هوآوی و 68 شرکت مربوط به آن را به لیست تحریم‌هایش اضافه کرد. به موجب اضافه شدن به این لیست، خرید آن‌ها از شرکت‌های آمریکایی بدون مجوز دولت این کشور ممنوع شده است، تلاشهایی که نشاندهنده سلطه گرایی این کشور برای حفظ قدرت جهانی خود می باشد.

 

با این حال چند روز بعد وزارت بازرگانی ایالت متحده آمریکا از تاخیری 90 روزه برای اعمال محدودیت تجاری علیه هوآوی خبر داد. شرکت‌هایی مانند ARM (طراح تراشه بریتانیایی)، اینتل، کوآلکوم، Xilinx و Broadcom گفته‌اند همکاریشان را با هوآوی به حالت تعلیق درمیاورند. گوگل هم دسترسی این شرکت برای محصولاتی که هنوز تولید نشده اند را برای استفاده از امکانات خود محدود کرده است. هرچند کاربران گوشی‌های هوآوی همچنان می‌توانند به اپ استور گوگل دسترسی داشته باشند، اما هواوی اعلام کرده که در حال توسعه سیستم عاملی است تا نیاز آن‌‌ها را به اندروید و گوگل به حداقل برساند. این سیستم عامل (Hongmeng OS) با اپلیکیشن‌های اندروید و اپلیکیشن‌های تحت وب سازگار است، در نتیجه کاربران به راحتی می توانند از تمامی این برنامه ها استفاده کنند.

از طرف دیگر، با توجه به وسعت فعالیت هوآوی، این شرکت موجودی انبار چند ماه پیش رو را مهیا کرده است تا لطمه ای به محصولات و نیاز مشتریانش وارد نشود وبه صورت قانونی دادخواستی علیه دولت آمریکا تنظیم کرده. در این دادخواست علیه قانونی که استفاده از تجهیزات هوآوی در سازمان‌های دولتی آمریکا را اقدام علیه امنیت ملی تلقی کرده، شکایت شده و آن را غیرقانونی دانسته است.

علاوه‌ بر این، این شرکت در جهت حفظ اطلاعات و رهکارهای خود، کارکنان آمریکایی خود در بخش تحقیق‌و‌توسعه را به دفتر مرکزی واقع در شنزن منتقل کرده است. در ادامه این تمهیدات هم از کارکنان چینی خود درخواست کرده تا همه جلسات فنی با آمریکایی‌ها را فعلا متوقف کنند.

در همین حین شرکت‌های چینی در زمینه استخراج مواد خاکی کمیاب در حال مشارکت هستند؛ موادی که در تهیه تجهیزات تکنولوژی کاربرد دارند.

در مجموع، این فعالیت ها نشاندهنده تلاشهای از پیش تعریف شده برای حفظ استقلال و ارائه راهکارهای نوآورانه برای ادامه فعالیتهای‌ این شرکت در بازارهای جهانی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار