یکی از روستاییان حاشیه نشین خلیج گرگان در غرب استان گلستان یک بهله پرنده شکاری زخمی از نوع دلیجه را برای تیمارداری و درمان به محیط زیست شهرستان بندرترکمن تحویل داد.

تحویل یک بهله پرنده شکاری زخمی به محیط زیست شهرستان بندرترکمن

به گزارش گلستان ۲۴؛ رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های گمیشان و بندرترکمن روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از علاقه مندان حیات وحش ساکن روستای قره سو این پرنده شکاری مصدوم را به محیط بانان تحویل داد که پس از ثبت اطلاعات مورفولوژیکی و بیومتری و تیمارداری اولیه به اداره امور حیات وحش اداره کل محیط زیست گلستان منتقل شد.

به گفته از ابتدای سال تاکنون علاقه مندان به حیات وحش ۶ بهله پرنده شکاری مصدوم را برای تیمارداری به اداره محیط زیست شهرستان‌های گمیشان و بندرترکمن تحویل دادند.
بیانی گفت: شهرستان بندرترکمن از کانون‌های اصلی تخم و جوجه آوری دلیجه در ایران است.
وی با بیان اینکه نیازمند همراهی مردم برای حفظ محیط طبیعی و تنوع زیستی در مناطق حفاظت شده هستیم افزود: زیستگاه‌های منطقه در معرض تهدیدات گوناگونی همچون شکار غیرمجاز، فعالیت غیرقانونی در اراضی ساحلی و تخریب و تصرف منابع ملی است که به دلیل محدودیت در نیروی انسانی، امکانات و بودجه به همراهی بیشتر مردم در حفظ حیات وحش به عنوان یک میراث ملی احتیاج داریم.

حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان‌های ترکمن و گمیشان به دلیل برخورداری از زیستگاه‌های منحصر بفرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است و همه ساله از اوایل شهریور تا آذر ماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت شده است.
گلستان از معدود تنفس گاه‌های گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و به گفته مسؤولان محیط زیست ۱۱۴ گونه پرنده مهاجر در فصول مختلف بویژه زمستان در این منطقه حضور داشته و زاد و ولد می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار