رییس محیط زیست شهرستانهای بندرترکمن و گُمیشان گفت: دو تن ازعلاقه مندان به حیات وحش یک بهله عقاب صحرایی و یک قطعه بوتیمار را جهت مداوا و تیمارداری به این اداره تحویل دادند.

عقاب صحرایی و بوتیمار زخمی درگلستان تیمارداری شدند

به گزارش گلستان24؛علی بیانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پرنده ها پس از ثبت داده های مورفولوژیکی (بیومتری )، جهت درمان و سیر بهبودی کامل به اداره کل محیط زیست استان گلستان منتقل می شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته ازسوی رسانه ها در سالهای اخیر مردم نسبت به مقوله محیط زیست وحفظ حیات وحش حساس تر شده و افراد زیادی به مداوا و نجات پرندگان مصدوم و تحویل آن به محیط زیست اقدام می کنند.
به گفته وی؛ محیط زیست نیز با اهدای پوسترهای منقش به تصاویر حیات وحش، لوح و هدایایی از دوستداران حیات وحش قدر دانی می کند.
به گزارش ایرنا، عقاب صحرایی 75 سانتیمتر طول دارد و از پرندگان حفاظت شده است.
بوتیمارها پرندگانی هستند که در مناطقی با پوشش گیاهی نیزاری و فشرده بسر می برند و در باتلاق های پردرخت و نزدیک آب آشیانه می سازند.
بوتیمار یا غم خورک گونه ای پرندهٔ آبچر از راسته سقامرغ سانان و خانوادهٔ حواصیلان است، ویژگی اصلی این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره متمایز می کند، گردن کوتاه تر آن است.
زیستگاه های دشتی و آبی بندرترکمن از کانون های زیست و زیستگاه پرندگان مختلفی ازطیف های شکاری و آبزی محسوب می شود.
بندرترکمن و گمیشان در غرب و شمال غرب استان گلستان واقع هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار