منتظر حجت:

مدیر کل صدا و سیمای استان به همراه معاونین خود با حضور در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان در خصوص همکاری و و مشارکت بیشتر این دو نهاد با مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دیدار و گفتگو کردند.

دفاع مقدس عامل وفاق و وحدت در کشور است

به گزارش گلستان۲۴؛ در ابتدای این جلسه مدیر کل صدا و سیما بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و نیز تعامل حداکثری در جهت حفظ و نشر آثار و ارزش های منحصر به فرد استان گلستان در دوران انقلاب و دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: توسعه و ترویج این فرهنگ ما را از گزند آسیبهای اجتماعی و ترفندهای دشمنان مصون می دارد.

منتظر حجت با بیان اینکه امروز در دوره حساس تاریخی قرار داریم بیان داشت: رزمندگان در دفاع مقدس با چنگ و دندان اجازه ورود دشمنان به کشور را ندادند و اکنون نیز جوانان این مرز و بوم راه آنان را ادامه می دهند.

وی مجموعه عوامل صدا وسیمای گلستان را بازوی توانمند رسانه ای برای نشر ارزشهای دفاع مقدس دانست و خواستار انجام کارهای مشترک فرهنگی و هنری برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان شد.

مدیر کل صدا و سیما در این دیدار تبلیغ و نشر ارزشهای دفاع مقدس و ایثارشهداء را از مهمترین محورهای فعالیت رسانه ملی دانست و تصریح کرد: مستندات و تصاویر صحنه های دفاع هشت ساله ملت بزرگ ایران در برابر تجاوز دشمن، جزء ارزشمندترین گنجینه های تاریخی و فرهنگی این کشور هستند که باید در حفظ و نگهداریشان نهایت دقت صورت گیرد.

منتظر حجت موضوع دفاع مقدس را عامل وفاق و وحدت درکشورمان بیان کرد و افزود: مشارکت آحاد جامعه در دفاع از سرحدات کشورمان موجب اتفاق نظر در این خصوص است و باید دستگاههای فرهنگی از این ظرفیت عظیم نهایت استفاده را بکنند.

وی افزود: صدا و سیمای مرکز گلستان آمادگی دارد تا در زمینه های تاریخ شفاهی رزمندگان، تولید انیمیشن، نمایشنامه های دفاع مقدس، آثار فرهنگی، هنری و ادبی فاخر رادیویی و مستند های مربوط به دفاع مقدس با اداره کل حفظ آثار همکاری داشته باشد؛ لذا انتظار است تبادل اسناد و مدارک و فیلم های مربوط به دوران دفاع مقدس صورت گیرد تا بتوانیم بر اساس این مدارک و اسناد، تولیدات فاخر خوبی را داشته باشیم.

 

مدیرکل صدا و سیما افزود: صداوسیمای مرکز گلستان درحوزه تولید برنامه های ویژه دفاع مقدس همواره پیشگام بوده تا کنون به وصایای 4000 شهید والامقام استان در قالب برنامه افلاکیان پرداخت شده و پخش مستند سرداران شهید استان  و مدافعان حرم نیز با استقبال گسترده بینندگان مواجه شده است.

در ادامه این دیدار مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان شرحی از آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده در اداره کل بیان کرد و گفت: صدا و سیما در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ثبت و ضبط آثار و اسناد به جای مانده از جنگ تحمیلی برای نسل های آینده نقشی مهم و تأثیرگذار دارد.

سردار ملک شاهکوهی تصریح کرد:می ‌طلبد دستگاه‌های اثرگذار همانند صدا و سیما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نشر ارزشهای دفاع مقدس بیش از پیش ما را یاری کنند تا بتوانیم با حمایت از برنامه‌های یکدیگر، این فرهنگ غنی اسلامی ‌را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه دو نهاد صدا و سیما و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچون اعضای یک خانواده بوده و دارای اهداف مقدس و مشترک هستند، همکاری و هماهنگی متقابل را در جهت ارائه مستندات جنگ، ساخت مستند  و دیگر زمینه ها خواستار شد.

در ادامه هر یک از اعضای جلسه پیشنهادهای خود را در راستای اجرایی شدن بهتر ماموریت‌ها بیان کردند و مقرر شد مصوبات جلسه در قالب تفاهم نامه‌ای بین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان و سازمان صدا و سیمای مرکز گلستان تنظیم و امضا شود./روابط عمومی صدا و سیمای گلستان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار