معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: برای طرح‌های کلان قوه قضاییه از جمله قوانین، ساختارهای سازمانی، منابع انسانی و‌غیره پیوست‌نگاری فرهنگی انجام می‌شود.

طرح‌های کلان قوه قضائیه دارای پیوست فرهنگی می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛

حجت‌الاسلام هادی صادقی ظهر امروز در یادواره شهدا و تجلیل از ایثارگران دستگاه قضایی استان گلستان اظهارداشت: برای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت چند کار بزرگ همواره در حال انجام است که به مسائل جهاد، شهادت و دفاع مقدس هم پرداخته می‌شود.

وی افزود: افزایش معرفت دینی، انس با قرآن و اهل‎بیت (ع)، مباحث اخلاقی و مدیریتی، ارتقاء فرهنگ سازمانی و بحث های مربوط به تکریم ارباب رجوع از موضوعاتی است که در دستگاه قضایی به دنبال آن هستیم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: در مقاطع و مناسبت‌های مختلف هم کارهای بصیرتی، یادواره‌های شهدا و تجلیل از ایثارگران، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و غیره در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

وی ارتقاء فرهنگ حقوقی جامعه را از مهم‌ترین برنامه‌ها و رویکردهای قوه قضاییه برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که اطلاعات حقوقی مردم را با کارهای هنری و ساخت تیزرهای مختلفی که از صداو سیما پخش شده است، ارتقاء دهیم.

صادقی با اشاره به چاپ کتاب، بروشور و ایجاد سایت‌های مختلف با محتوای آموزشی برای مردم بیان داشت: در چهارسال اخیر بیش از 80 کیلپ آموزشی ساخته و پخش شده است. همچنین تولید برنامه‌های مستندی به منظور افزایش آگاهی‌های مردم در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به محدودیت‌های مالی و تنگناهای بودجه‌ای گفت: کار فرهنگی مانند سایر بخش‌ها نیاز به بودجه دارد اما با توجه به محدودیت‌های مالی که وجود دارد، مبنا را بر انجام کار جهادی قرار داده ایم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه به فعالیت‌های ستاد ملی "‌صبر" اشاره کرد و گلستان را از استان‌های پیشرو و برتر در این بخش دانست و افزود: ستاد ملی صبر (‌صلح، بخشایش و رضایت) برای نهادینه‌کردن فرهنگ صلح و سازش و قانونمنداری ایجاد شده است که در استان گلستان کارهای خوبی صورت گرفته ‌و خیرانی هستند که برای ایجاد صلح و سازش بین مردم تلاش می‎کنند.

وی در ادامه به موضوع پیوست‎نگاری فرهنگی برای طرح‎های کلان قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگ سازمانی مباحث متعددی از جمله قوانین، ساختارهای سازمانی، ساختمان‌ها، منابع انسانی و غیره وجود دارد که باید برای هر بخشی پیوست نگاری فرهنگی داشته باشیم.

صادقی تصریح کرد: در پیوست‌نگاری فرهنگی حوزه قضایی پیش از اینکه موضوعی پیشنهاد و در مجلس بررسی و به عنوان قانون مصوب شود، آثار فرهنگی، تربیتی و اخلاقی آن قانون یا پیشنهاد مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از آسیب‌های ناخواسته جلوگیری شود. برای مثال اگر قرار باشد برای تخلف یا جرمی مجازات زندان تعیین شود، باید آثار و تبعات مثبت و منفی آن برای جامعه و خانواده فرد مورد ارزیابی قرار بگیرد.

در پایان این مراسم از 14 نفر از ایثارگران شاغل در دستگاه قضایی استان گلستان تجلیل شد.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار