یک کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به آخرین گزارش وزارت راه و شهرسازی از بازار مسکن و قیمت هر متر 13 میلیون تومان در تهران عنوان می‌کند که این قیمت در بازار حباب دارد.

نرخ مسکن حباب دارد

به گزارش گلستان۲۴؛  در اولین ماه از فصل تابستان وزارت راه و شهرسازی قیمت هر متر مربع آپارتمان در تهران را اعلام کرد که بر این اساس این قیمت از مرز ۱۳ میلیون تومان هم عبور کرده است.

بر این اساس متوسط قیمت هر متر مربع در مناطق ۲۲ گانه تهران در پایان خرداد ماه امسال نسبت به خرداد ماه سال گذشته رشد حدود ۱۰۷ درصدی داشته، همچنین نسبت به ماه قبل رشد ۴٫۵ درصدی داشته است.

 

در همین راستا یک کارشناس اقتصاد مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن در ماه‌های آینده گران‌تر خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: مسکن کالا یا ابزاری نیست که برای آن متقاضی وجود نداشته باشد. چنانچه قیمت مسکن در ماه‌های آینده مجددا افزایش یابد باز هم تقاضا برای خرید مسکن وجود دارد.

منصور غیبی افزود: متاسفانه در یک سال اخیر قیمت خانه شبانه‌روزی تغییر می‌کند اما با افزایش ماهانه قیمت مسکن اولویت‌ها تغییر خواهد کرد. عده‌ای از مردم از چرخه خرید خانه خارج می‌شوند و عده دیگری با پس‌انداز مورد نظر متراژ خانه‌های خود را افزایش خواهند داد.

غیبی با اشاره به افزایش واسطه و دلال بازی در چرخه بازار مسکن گفت: این روزها بازار مسکن از چرخه مصرفی به چرخه تجاری تبدیل شده است. همین امر دلال بازی را در بازار مسکن افزایش و توسعه می‌دهد.

این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به رشد حدود ۱۰۷ درصدی قیمت مسکن در خرداد ماه تصریح کرد: اینکه وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که متوسط قیمت مسکن در تهران ۱۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان نشان می‌دهد که این نرخ عنوان شده حباب دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار