حفظ آب بدن همواره مورد توجه است، اما در فصول گرم با توجه به تعریق شدید بدن این نیاز بیشتر احساس می‌شود.

این خوردنی ها را در تابستان بخورید

به گزارش گلستان۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، بدن انسان در طول شبانه روز به آب نیاز دارد،‌ به‌خصوص در زمان‌هایی که گرمای شدید باعث هیدراته شدن بدن می‌شود این نیاز بیشتر ضرورت پیدا می‌کند.  در این بین برخی برخی خوراکی‌ها می‌توانند به تامین آب مورد نیاز بدن کمک کنند که در ادامه غذاهای حاوی آب مورد نیاز بدن را بررسی می‌کنیم.

 گریپ فروت
گریپ فروت حاوی ۸۸ درصد آب است و هر ۱۲۳ گرم آن با حدود ۱۱۸ گرم آب می‌تواند نیاز روزانه بدن را برطرف کند،  همچنین این خوراکی حاوی فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین‌های ضروری بدن مانند ویتامین A است و به تقویت سیستم ایمنی و کاهش وزن، کلسترول و کاهش قند و فشار خون هم کمک می‌کند.

 شیره نارگیل
شیره نارگیل نوشیدنی فوق العاده مقوی است که می‌تواند در آب رسانی بدن موثر باشد؛ این نوشیدنی حاوی پتاسیم، سدیم و کلراید است و بر اساس مطالعات شیره آن برای افراد ورزشکار مفید است چرا که بدون مصرف شکر می‌تواند نیاز بدن به قند را تامین کند،هر ۲۳۷ میلی لیتر آن ۱۳ گرم شکر دارد.

کلم
کلم حاوی ۹۲ درصد آب است؛ سبزی کم کالری اما قوی که مواد مغذی، ویتامین C، K و آهن را در خود جای داده است، این ویتامین می‌تواند به کاهش التهابات بدن و بیماری‌هایی مانند دیابت و مشکلات قلبی کمک کرده و علاوه بر آن با سرطان ریه مبارزه کند.

 فلفل دلمه‌ای
بیش از ۹۰ درصد وزن فلفل دلمه‌ای را آب تشکیل می‌دهد؛ این سبزی حاوی فیبر بالا، ویتامین B، پتاسیم، کاروتنوئید است که می‌تواند از بروز برخی سرطان‌ها و بیماری‌های چشمی بکاهد، علاوه بر آن به سبب وجود ویتامین C مصرف ۱۴۹ گرم از آن ۳۱۷ درصد از نیاز روزانه به این ویتامین را برطرف می‌کند.

این ویتامین نه تنها باعث کمک به سیستم ایمنی می‌شود بلکه در جذب بیشتر آهن به سلامت استخوان‌ها مؤثر است، همچنین سلول‌های بدن را از آثار منفی رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند.

فلفل دلمه‌ای به دلیل حجم بالای آب در ساختار خوراکی کم کالری محسوب می‌شود بنابراین می‌تواند انتخابی مناسب در رژیم‌های غذایی باشد و حتی به طور خام در سالاد مورد استفاده قرار گیرد.

 کرفس
کرفس سبزی خوش رنگ با ارزش غذایی ۱۶ کالری است که ۹۵  آن را آب تشکیل می‌دهد از این رو برای کاهش وزن بسیار مفید است. این سبزی حاوی ویتامین K و پتاسیم است و می‌تواند بدن را در برابر بیماری‌های قلبی و استخوانی مانند پوکی استخوان محافظت کند، از دیگر ویژگی‌های این سبزی مصرف آن به صورت خام یا پخته است که در هر ۲ شکل برای بدن موؤثر خواهد بود.

گل کلم
گل کلم سبزی بسیار مناسب برای رژیم غذایی است که ۹۲ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد؛ هر ۱۰۰ گرم از این سبزی ۵۹ میلی لیتر آب دارد همچنین حاوی سه گرم فیبر بوده که باعث کاهش اشتها می‌شود، علاوه بر آن گل کلم حاوی بیش از ۱۵ نوع ویتامین مواد معدنی بوده که به سلامت مغز و متابولیسم بدن کمک می‌کند.

برای حفظ آب بدن می‌توان این خوراکی را جایگزین بسیاری از میان وعده‌ها کرد

 

ارسال نظر

آخرین اخبار