پرهام مقصودلو شطرنج باز برجسته گلستانی و استاد بزرگ شطرنج ایران در مسابقات استادی لئون اسپانیا به مقام قهرمانی رسید.

شطرنج باز گلستانی قهرمان مسابقات استادی لئون اسپانیا شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ بر اساس اعلام روز دوشنبه هیأت شطرنج گلستان، مسابقه فینال تورنمنت چهارجانبه استادان لئون اسپانیا دیشب برگزار شد و مقصودلو با ریتینگ ۲۶۵۶ مقابل ایوانچویک از اوکراین با ریتینگ ۲۶۸۴ موفق به کسب برتری ۳ بر یک شد.

در بازی نهایی این رقابتها در مجموع چهار دیدار برگزار شد که پرهام مقصودلو توانست با امتیاز سه بر یک بر واسیلی ایوانچوک روس غلبه کند.

در بازی نخست مرحله نهایی مقصودلو به برتری دست یافت و بازی دوم و سوم این مرحله نیز به تساوی به اتمام رسید اما در بازی چهارم ورزشکار گلستانی توانست با کسب برد در مجموع با امتیاز سه بر یک بر این حریف سرشناس غلبه کرده و قهرمان شود.

مسابقات استادی لئون اسپانیا بین چهار شطرنج باز مطرح جهان نیهال سارین، خیمه سانتوس، واسیلی ایوانچوک و پرهام مقصودلو به روش حذفی برگزار شد.

در مرحله نخست نیز مقصودلو در برابر سانتوس به میدان رفت که هر چند بازی نخست آنها به تساوی رسید اما در دو بازی بعد این شطرنج باز گلستانی بود که با دو برد متوالی صعودش به فینال را حتمی کرد.

مقصودلو شناخته شده ترین شطرنج باز گلستانی است که در ۱۵ سالگی استاد بزرگ شطرنج شد و به عنوان جوان‌ترین استاد بزرگ ایران شناخته می‌شود.

این ورزشکار که ۱۹ ساله است، ۲ مدال طلا در المپیاد جهانی شطرنج زیر ۱۶ سال به دست آورد و توانست با کسب مقام نخست مسابقات بین‌المللی در مومبای هند جایزه این رقابت‌ها را از ویشی آن‌اند قهرمان پیشین شطرنج جهان دریافت کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار