یادداشت حمید رضا فرشیدنیا

با نگاهی به گذشته متوجه کلکسیونی از بدعهدی آمریکا می شویم با توجه به شرایط حاضر آمریکاییها بدنبال دخالت در ایران و اجرا سیاستهای خود هستند. اینکه عده ای بحث مذاکره را پیش میکشند در زمین شیطان بزرگ بازی می کنندو در واقع پازل ترامپ را تکمیل مینمایند و با ارسال پیام غیر مستقیم به نوعی به امریکا پیام فشار بیشتر به مردم را میدهند.

نادان یا خائن!؟!

به گزارش گلستان 24 ؛  در کتاب صحیفه امام به نقل از امام خمینی می نویسد:با توسل به دامن آمریکا ضعف و ناتوانی خود را بر ملا نسازید و از گرگها و درنده‌ها برای شبانی و حفظ منافع خود استمداد نطلبید ابرقدرتها آن لحظه‌ای که منافعشان اقتضا کند شما و قدیمیترین وفاداران و دوستان خود را قربانی می کنند و پیش آنان دوستی و دشمنی و نوکری و صداقت ارزش و مفهومی ندارد آنان منافع خود را ملاک قرار داده اند و به صراحت و در همه جا از آن سخن می گویند.

با نگاهی به گذشته متوجه کلکسیونی از بدعهدی آمریکا می شویم با توجه به شرایط حاضر آمریکاییها بدنبال دخالت در ایران و اجرا سیاستهای خود هستند. اینکه عده ای بحث مذاکره را پیش میکشند در زمین شیطان بزرگ بازی می کنندو  در واقع پازل ترامپ را تکمیل مینمایند و با ارسال پیام غیر مستقیم به نوعی به امریکا پیام فشار بیشتر به مردم را میدهند.

نگاهی به سوابق آمریکا درباره ادعای مذاکره با ایران نشان می دهد که آمریکایی ها به هیچ وجه در این زمینه صداقت نداشته و قابل اعتماد نیستند و از موضوع مذاکره بیشتر قصد داشته اند به عنوان یک ابزار سیاسی برای وادار کردن ایران به وارد شدن به مسیری طولانی و در نهایت بی نتیجه سوء استفاده کنند. ضمن اینکه هدف آنها از مذاکره بیشتر بیان و دیکته کردن خواسته های زیاده طلبانه خود از ایران بوده است. در واقع بر خلاف روال مذاکره که به معانی چانه زنی و بده و بستان است ، آمریکا به طور کلی و ترامپ به طور خاص منظورشان از مذاکره تعاملی کاملاً یک سویه است که در آن آمریکایی ها خواسته های خود را بیان کرده و طرف مقابل نیز همه آنها را بدون قید و شرط بپذیرد. مسلم است که چنین شیوه ای هیچ گاه در برابر ایران جواب نخواهد داد.

آمریکایی‌ها نه‌تنها امروز بلکه از سالیان گذشته، به تضمین‌هایی که خودشان در معاهدات بین‌المللی و در قبال خیلی از کشور‌ها داده‌اند پایبند نبوده‌اند و مثال روشن آن هم برجام است. نه در دولت اوباما و نه در دولت ترامپ آمریکا به تعهدات خود در برجام ذره‌ای اعتنا نکرده است. آمریکا در تضمین‌های خود نسبت به دیگر تعهدات بین‌المللی هم وفا و تعهدی ندارد، لذا باید اذعان داشت افرادی که چنین بحث هایی را بیان میکنندواجد کمترین و حداقلی‌ترین شناخت از فضای واقعی جهان و عرصه مسائل بین‌المللی هم نیستند.این جریان و تفکری که کمتر در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی با نظام و مردم همراه بوده و کشور همواره تاوان خطاهای آنها را پرداخت کرده است. اینبار هم از سر خیانت یا جهالت طرح مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کند.

درواقع درخواست مذاکره با آمریکا از سوی جریانی خاص نوعی بی غیرتی را  در آنهانشان میدهد.

 

ارسال نظر

  • ناشناس
    1

    بی شک خائن هستن

  • علی
    0

    خائن نادان صفت کدخدا دوست

آخرین اخبار