قبل از اینکه سفر تابستانه‌ی جاده‌ای خود را شروع کنید، نیاز است که چند کار مهم را قبل از سفر انجام داده و با کمی آمادگی و پیش بینی، سفر کنید. با این روش هم خودتان و هم همسفرانتان را از انواع مشکلات مختلفی که بسیاری از مردم در جاده دچار آن می‌شوند، دور می‌کنید. پس، تا انتهای مطلب همراه ما باشید، شاید این موارد به کارتان بیاید.

قبل از سفر این چند مورد را بررسی کنید

تعمیر و نگهداری از خودرو

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهم‌ترین مرحله در این فرآیند، مطمئن شدن از سلامت وسیله‌ی نقلیه‌تان است که درست کار کند. یک هفته یا دو روز قبل از سفر وسیله نقلیه خود را به یک مکانیک بسپارید تا آن را بررسی کند. مکانیک به احتمال زیاد روغن ماشین را عوض کرده، آب ماشین را چک می‌کند و در نهایت چرخ‌ها را بررسی خواهد کرد. از مکانیک بخواهید پدال ترمز، برف پاک کن‌ها، کمربندها و موتور ماشین را نیز به طور کامل بررسی کند.

 

 

تعمیرات اساسی

علاوه بر تعمیرات پایه، لازم است مشکلات قدیمی وسیله‌ی نقلیه خود را نیز بررسی کنید. کسانی که کاروان را بکسل می‌کنند باید سیم کشی کاروان، چراغ، شاسی، ترمز و لاستیک‌های آن را نیز بررسی کنند. در برخی کشورها باید کاروان را دوبار در سال چک کنید و برگه چک و معاینه فنی آن نیز را همراه خود داشته باشد. اگر کاروان به مدت یک الی دو سال استفاده نشده باشد، یک وسیله‌ی غیرقانونی محسوب می‌گردد.

 

جعبه اضطراری

اصولا در تمامی وسایل نقلیه یک جعبه اضطراری وجود دارد، اما بهتر است در زمان سفرهای زمینی این کیف را قبل از سفر ارتقا دهید. یک جعبه اضطراری باید شامل روغن، ضد یخ، آب آشامیدنی، پتوهای اورژانسی، تابلوهای هشدار و شارژرهای تلفن همراه باشد. برای سفرهای طولانی ممکن است لباس اضافی، مواد غذایی فاسدنشدنی نیز به جعبه اضافه کنید. همچنین می‌توانید تلفن قدیمی خود را در وسیله نقلیه قرار دهید تا اگر تلفن همراهتان خراب یا گم شد قادر باشید تماس اضطراری برقرار کنید.

 

امداد جاده‌ای

 

حتی اگر هفته‌ها برای سفر جاده‌ای برنامه‌ریزی کرده باشید باز گاهی حادثه‌ی غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد.هیچ کس علاقه‌‌ای به تعمیرات گران برای یک سفر تابستانه ندارد اما این مسایل باعث می‌شود که جلوی برخی مشکلات و حوادث را بگیرید.

 امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد و در سفر جاده‌ای بعدی، موارد ذکر شده را رعایت کنید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار