نصیبی با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگی که داریم مشکل درآمدزایی دهیاری‎ها است، گفت: بیش از ۹۰ درصد اعتبارات دهیاری‎ها متکی به کمک‎های دولتی است.

بیش از ۹۰ درصد اعتبارات دهیاری‎ها متکی به کمک‎های دولتی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ « علی نصیبی» امروز (سه‎شنبه 11 تیر) در همایش گرامیداشت روز دهیار در گرگان اظهار کرد: در شهرستان گرگان بیش از 90 دهیاری وجود دارد و از جمعیت بیش از 114 هزار نفری روستایی شهرستان گرگان 108 هزار نفر تحت پوشش خدمات دهیاری قرار دارند.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان ادامه داد: میزان جمعیت روستایی شهرستان گرگان 29.4  درصد است و این در حالی است که در استان گلستان جمعیت روستایی ما 46.6 درصد را شامل می‎شود و در مقاسیه با سایر استان‎ها از نظر جمعیت روستای ما رتبه دوم را در کشور داریم.

 

نصیبی بیان کرد: شهرستان گرگان از نظر میزان جمعیت روستایی در بین شهرستان‎های استان در رتبه چهاردهم قرار دارد و از نظر تعداد روستا رتبه دوم جمعیت روستایی را در استان گلستان دارد.

 

وی از افزایش اعتبارات دهیاران در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و  یادآور شد: 160 میلیارد تومان اعتبار برای واریز به حساب دهیاری‎های کشور آماده است و امید داریم این اعتبارات تا دو هفته آینده در اختیار دهیاران قرار گیرد.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان یادآور شد: اعتبارات ارزش افزوده به نسبت 70 به 30 بین شهر و روستاهای استان توزیع می‎شود و استان‎هایی که جمعیت روستایی کمی دارند سود می‎برند ولی برای استان گلستان که 46 درصد جمعیت روستایی دارد این استان را برای تامین اعتبارات با مشکل روبه‎رو می‎کند.

 

نصیبی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بزرگی که داریم مشکل درآمدزیایی دهیاری‎ها است و بیش از 90 درصد اعتبارات دهیاری‎ها متکی به کمک‎های دولتی است.

 

وی بیان کرد: ظرفیت آب‎بندان‎های شهرستان گرگان فضای درآمدی خوبی برای دهیاران به وجود آورده است و تسهیلات 8 درصد با یک سال تنفس برای دهیاری‎ها در نظر گرفته شده و تسهیلات زیر 500 میلیون تومان نیاز به ضامن ندارد و تنها با چک دهیاری می‎توانند دهیاری‎ها از این تسهیلات بهره‎مند شوند.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در زمان بحران سیل داشتیم کمبود بیل‎های میکانکی و خودروهای سنگین بود، پس از سیل وضعیت ماشین‎آلات دهیاری‎ها پس از سیل بررسی شد و مشخص شد  بسیاری از این ماشین‎آلات که بیش از 400 میلیون تومان قیمت داشته تنها به خاطر 500 هزار تومان بلااستفاده باقی مانده است.

 

نصیبی با بیان اینکه در دهیاری حتی خودروی دهیاری از دهیار قبلی پس گرفته نشده بود، افزود: در روستا ها می‎توانند از نیروی سرباز به عنوان آتش‎نشان استفاده کنند و تنها یک روستا چنین درخواستی داشته است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار