حسینی‎طلب گفت: منابع دولت را باید درست و هدفمند هزینه کنیم و در این راستا در استان نیازسنجی آموزشی انجام شد.

نیازسنجی آموزشی مهارت در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛  «علیرضا حسینی‎طلب»  روز گذشته(شنبه 29 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد:  از ابتدای سال تاکنون 10 هزار نفر مهار‎آموخته فنی و حرفه‎ای در استان گلستان شدند و در سال ۹۷ نیز توانستیم در استان 32 هزار و 600 نفر را آموزش دهیم.

 

مدیرکل آموزش فنی‎و حرفه‎ای گلستان ادامه داد: ۱۶.۱ تراکم کارگاه‎ها و کلاس‎های آموزشی برای دانش‌آموخته های فنی‎وحرفه‎ای است و نیازسنجی آموزشی در شهرستان‌های استان گلستان اجرا شده تا بر اساس نیازهای جامعه این مهارت‎ها آموزش داده شود.

 

حسینی‎طلبی افزود: منابع دولت را باید درست و هدفمند هزینه کنیم و در این راستا در استان نیازسنجی آموزشی انجام شد.

 

وی تصریح کرد: 330 آموزشگاه فعال در سطح استان وجود دارد که از اداره کل فنی‎و حرفه‎ای استان جواز تاسیس دریافت کردند و به مهارت‌آموزی استان کمک می‌کنند.

 

مدیرکل آموزش فنی‎و حرفه‎ای گلستان یادآور شد: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان توانستند بیش از ۱۶ هزار نفر را آموزش دهند.

 

حسینی‎طلب به پروژه‌های عمرانی فنی و حرفه اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵ اداره کل فنی‎و حرفه‎ای در سطح استان اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان داشت و توانستیم با تلاش‌های انجام شده در سال ۹۶ این اعتبارات را تا دو برابر افزایش دهیم.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات ما از محل توافق‎های انجام شده با سایر نهادها در سال ۹۷ به 7 میلیارد تومان رسیده است، افزود: اعتباراتی را برای راه‎اندازی مرکز خواهران گنبدکاووس جذب کردیم و پیمانکار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل آموزش فنی‎و حرفه‎ای گلستان تاکید کرد: مرکز آموزشی در نی تپه خان ببین داشتیم که بیش از ۱۲ سال کلنگ ‎آن بر زمین خورده بود و کاملا رها شده و اعتباری دریافت نکرده بود و توانستیم برای این پروژه ۱۰ میلیارد تومان از سفر رئیس جمهور به استان گلستان اعتبار جذب کنیم.

 

حسینی‎طلب به هفته مهارت که از 31 تیر تا 6 مرداد آغاز می‎شود اشاره کرد و افزود: در طول این هفته 131 عنوان برنامه در نظر گرفته شده که از این میزان 22 عنوان برنامه آن شاخص است.

 

وی دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار با علما مدیرکل آموزش فنی‎و حرفه‎ای گلستان، افتتاح مرکز فنی و حرفه‎ای در یکی از شهرستان‎ها و آموزش مهارتی برای اتباع خارجی موجود در استان گلستان را از جمله برنامه‎های هفته مهارت در استان گلستان عنوان کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار