مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از میزبانی گلستان در جشنواره منطقه ای قصه گویی خبرداد و گفت: بیش از ۲۰۰ برنامه تابستانی در استان ویژه کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

گلستان میزبان جشنواره قصه‌گویی

به گزارش گلستان ۲۴؛ محبوبه رجب نسب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: بیست و دومین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال در سطح استانی، منطقه ای و بین المللی برگزار می شود که گلستان میزبان جشنواره منطقه ای است.

وی افزود: مخاطبان این جشنواره همه گروه های سنی بوده و از قشر کودک تا بزرگسالان می توانند در آن شرکت کنند.

رجب نسب به بخش های مختلف جشنواره از قبیل بخش ۹۰ ثانیه ای و صحنه ای اشاره کرد و گفت: چهار رده کودکان، نوجوانان (۱۲ تا ۱۸)، پدران و مادران و پدربزرگ ها و مادربزرگ های می توانند در بخش های مختلف حضور یابند.

وی با تأکید بر اینکه این جشنواره ارتباط بین نسل ها را فراهم می کند، گفت: مرحله استانی جشنواره مهرماه، مرحله منطقه ای آبان ماه و مرحله بین المللی هم در تهران و در شب یلدا برگزار خواهد شد.

رجب نسب گفت: در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره نشست های مختلفی را برگزار کرده و تعیین برنامه خواهد شد.

وی با بیان اینکه فراخوان عمومی آن در تمامی شهرستان ارسال و برنامه ها تشریح خواهد شد، توضیح داد: با اعلام آمادگی علاقمندان برای حضور در این جشنواره، کارگاه های آموزشی برگزار خواهد و سپس قصه ها در سایت جشنواره بارگذاری می شود.

رجب نسب افزود: موضوع جشنواره «قصه زندگی من» است که قسمتی هم به موضوع سیل اختصاص داده شده و از ظرفیت ترکیب قومی استان هم استفاده خواهیم کرد.

برنامه های اوقات فراغت

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در خصوص فعالیت های تابستانی کانون اظهارکرد: بالغ بر ۲۰۰ فعالیت در همه مراکز ما ویژه کودکان و نوجوانان در رشته های مختلف فرهنگی، ادبی، هنری، علمی و اسلامی برنامه ریزی و در حال اجرا است.

رجب نسب با بیان اینکه ۱۷ پایگاه ثابت، ۹ پایگاه سیار، سه مرکز فراگیر و دو مرکز پستی در استان وجود دارد، گفت: ۴۲ فعالیت از قبیل قصه گویی، عروسک سازی، شعر و داستان، کاردستی، سفالگری، مجسمه سازی و رباتیک در این مراکز اجرا می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار