فرماندار بندرگز گفت: در سال جاری 2 هزار 850 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بندرگز به کشت شالی اختصاص یافت.

75 درصد از ارقام شالی‌کاری بندرگز مختص به ارقام کیفی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ برداشت شالی در سطح شهرستان بندرگز از دهه مردادماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

کشاورزان بندرگزی در سال جاری 2 هزار و 850 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بندرگز را به کشت شالی اختصاص دادند.

سال گذشته 58 هزار هکتار برنج در استان گلستان کشت شد اما در سال جاری کشت این محصول زراعی نزدیک به 72 هزار هکتار در استان رسید.

 

* 75 درصد از ارقام شالی‌کاری بندرگز مختص به ارقام کیفی است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بندرگز گفت: برداشت شالی در سطح شهرستان بندرگز از دهه مردادماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت

علی عبداللهی در خصوص ارقام کشت شالی در مزارع کشاورزی بندرگز تصریح کرد: 75 درصد از ارقام شالی‌کاری ما مختص به ارقام کیفی است که شامل ارقام طارم، هاشمی و دم‌سیاه است.

وی ابراز کرد: 25 درصد از ارقام شالی در مزارع شهرستان بندرگز کمی و یا پرمحصول است که این ارقام شامل ارقام ندا، فجر و شیرودی است.

 

* 2 هزار 850 هکتار از اراضی کشاورزی بندرگز به کشت شالی اختصاص یافت

فرماندار بندرگز از تولید بیش از  11 هزار تن برنج در سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: در سال 1397 نزدیک به 2 هزار و 650 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان محصول برنج کشت شد و میزان تولید این محصول در سال گذشته 11 هزار و 500 تن بود.

حسین احمدی خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به شرایط جوی که در سطح استان گلستان و به تبع آن در شهر بندرگز حاکم بود 2 هزار 850 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بندرگز به کشت شالی اختصاص یافت.

وی در خصوص برداشت شالی در سال جاری گفت: در سال جاری پیش‌بینی می‌کنیم که حدود 13 هزار تن از مزارع کشاورزی شهرستان بندرگز شالی برداشت شود.

فرماندار بندرگز با اشاره به اینکه خشکه‌کاری از دو سال گذشته در مزارع شهرستان بندرگز آغاز شد، ابراز کرد: برداشت برنج در سال جاری تقریبا 40 هکتار از اراضی کشاورزی توسط خشکه‌کاری انجام شد.

 

* متوسط عملکرد ارقام محلی محصول برنج در گلستان حدود 4 تن و 200 است

کارشناس مسوول جهادکشاورزی استان گلستان گفت: متوسط عملکرد ارقام محلی محصول برنج در استان گلستان حدود 4 تن و 200 است و در ارقام کیفی و پرمحصول نیز حدود 6 تن و 100 است.

محمد کریمی با بیان اینکه سال گذشته 58 هزار هکتار برنج در استان گلستان کشت شد، ابراز کرد: در سال جاری نزدیک به 72 هزار هکتار برنج در سطح استان گلستان کشت شد و با توجه به بارندگی‌های خوبی که در سال گذشته داشتیم شاهد عملکرد بالای این محصول در سطح استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری 350 هزار تن شلتوک برنج از مزارع شالی استان گلستان برداشت شود که این میزان در مقایسه با سال گذشته حدود 30 درصد افزایش تولید را نوید می‌دهد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار