مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان با اشاره به پرداخت تسهیلات طرح‌ اشتغال روستایی و عشایری گفت: اعتبارات مرحله نخست صندوق در قالب این طرح ۲۷ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های انجام شده، پرداختی‌های صندوق به بیش از ۳۸ میلیارد تومان رسید.

 بیش از ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در گلستان پرداخت شد

به گزارش گلستان 24 ؛حسین پهلوری ظهر دیروز در نشست خبری با بیان اینکه در دهه فجر امسال 226 طرح و پروژه از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در استان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود، اظهارکرد: سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه‌ها بالغ بر 35 میلیارد تومان بوده که بیش از 30 میلیارد تومان آن از منابع داخلی صندوق و طرح اشتغال روستاییان و عشایر است.

وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه هفته جاری 51 طرح شیلاتی و آبزی‌پروری به صورت متمرکز در شهرستان علی‌آبادکتول به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در این طرح‌ها بیش از 3 میلیارد و 600 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده که حدود 3 میلیارد و یکصد میلیون تومان از تسهیلات صندوق بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان اعلام کرد: با بهره‌برداری از 51 طرح آبزی‌پروری در استان برای 70 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های شاخص صندوق کارآفرینی امید استان گلستان در دهه فجر را برپایی جشنواره و نمایشگاه پوشاک و البسه محلی و سنتی اعلام کرد و افزود: در 3 سال گذشته 552 فقره تسهیلات به ارزش 7 میلیارد و 200 میلیون تومان به فعالان بخش پوشاک محلی و سنتی در استان پرداخت شده که 657 شغل ایجاد کرده است.

پهلوری درباره پرداخت تسهیلات در قالب طرح‌ اشتغال روستایی و عشایری بیان کرد: اعتبارات مرحله نخست صندوق در قالب این طرح 27 میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های انجام شده، منابع بیشتری جذب کردیم و پرداختی‌های صندوق کارآفرینی امید استان در این طرح به بیش از 38 میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه این تسهیلات 962 شغل در استان ایجاد کرده است، ادامه داد: این تسهیلات به 708 فقره پرونده پرداخت شده که استان گلستان با جذب و پرداخت 120 درصدی تسهیلات جزو استان‌های برتر کشور در اجرای این طرح است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان افزود: افزون براین از محل منابع داخلی صندوق نیز بیش از 12 میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف پرداخت شده است. مجموع پرونده‌هایی که از این صندوق تسهیلات دریافت کرده‌اند یک‌هزار و 589 پرونده و میزان پرداختی‌ها به بیش از 50 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار