ازدواج‌های سنتی در حال فراموشی است/ سنت‌های ایرانی نباید فراموش شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدمهدی تندگویان در اختتامیه جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین اظهار داشت: سنت‌های ازدواج آسان ایرانی نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی افزود: هدف ما از برگزاری جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین در گرگان نشان دادن سنت‌های ساده و پر معنای اقوام مختلف است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: ازدواج‌های سنتی در حال فراموشی است و با برگزاری چنین برنامه‌هایی قصد داشتیم تا از فراموش شدن این آداب و رسوم جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: گلستانی‌ها ثابت کردند می‌شود سیل‌زده بود، اما به بهترین شکل مهمان‌نوازی کرد. همچنین باید از اداره کل ورزش و جوانان گلستان که زحمت‌های زیادی برای برگزاری این جشنواره کشیدند تشکر کنم.

تندگویان یادآور شد: از تشکل‌های مردم نهاد که در سراسر کشور در این هفته جشن‌های مختلفی برگزار می‌کنند هم تشکر ویژه دارم و امیدوارم شادی و سنت‌های ایرانی برای تمام مردم کشور ماندگار باشد.

وی گلستان را الگویی برای ترویج ازدواج آسان در کشور دانست و گفت: درخواست‌های زیادی از استان‌های مختلف برای برگزاری برنامه‌های هفته ازدواج داشتیم، اما گلستان با توجه به وجود استعداد‌های فراوان و و رنگین کمان اقوام بودن به عنوان میزبان نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین معرفی شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان افزود: حادثه سیل در گلستان و لزوم ایجاد شادی و نشاط در استان سبب شد تا این جشنواره با هدف ترویج ازدواج آسان در گرگان برگزار شود.

تندگویان ادامه داد: گلستان از ابتدای سال درگیر حادثه سیل بود و چندین ازدواج آسان در سالن‌های ورزشی این استان انجام شد تا الگویی برای دیگر استان‌ها باشد.

تندگویان با اشاره به عقد زوج سیل‌زده در جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین در گرگان گفت: فعالیت‌های همه جانبه و بزرگی انجام شده تا ازدواج‌ها بدون هیچ تجملی باشد و امیدواریم این فرهنگ رواج یابد.

وی با ییان اینکه استقبال مردم از جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین در گرگان بی‌نظیر بود، خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کردیم شاهد چنین استقبالی باشیم و این نشان می‌دهد اطلاع‌رسانی به‌درستی انجام شده و مردم هم به چنین برنامه‌هایی که موجب شادی و نشاط می‌شود علاقه دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار