رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان از تحویل یک قطعه فلامینگو مصدوم از سوی علاقه‌مندان حیات وحش به محیط‌بانان گمیشان خبر داد.

تحویل فلامینگوی مصدوم به محیط زیست گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی بیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از ساحل نشینان گمیشان، فلامینگوی مصدوم را که از ناحیه دو بال به شدت مصدوم شده بود در پهنه آبی خلیج گرگان مشاهده و برای تیمار و درمان به محیط بانان این شهرستان تحویل داد.

به گفته وی هرچند فلامینگو ها در زیستگاه های گلستان نسبت به سایر گونه های زمستان گذران ماندگاری بیشتری دارند اما همه ساله تعداد اندکی از این گونه ها علاوه بر زمستان گذرانی، در فصل بهار و تابستان نیز در زیستگاه های منطقه باقی می مانند و همین موضوع سبب شده تا این گونه ارزشمند بیشتر در معرض آسیب ناشی از شکار غیرمجاز باشد.

وی گفت: بر اساس قانون، شکارچیان فلامینگو حسب مورد به سه ماه تا سه سال زندان و یا ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شوند که علاوه برآن باید طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مبلغ دوازده میلیون ریال بابت ضرر و زیان ناشی از شکار هر قطعه فلامینگو پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، فلامینگو از پرندگان کنار آبزی با پاها و گردن بلند با حداکثر طول ۱۳۰ سانتیمتر و از گونه‌های حمایت شده محسوب می‌شود.

زیستگاه های آبی گمیشان و بندرترکمن در شمال غرب گلستان و کرانه شرقی خزر با اکوسیستم منحصر به فرد طیف گسترده ای از گونه های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار