رییس اداره محیط زیست گنبدکاووس اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سه شکارچی غیرمجاز را با 63 قطعه پرنده در گنبدکاووس و آزادشهر دستگیر کردند.

سه شکارچی غیرمجاز در گنبدکاووس و آزادشهر دستگیر شدند

به گزارش گلستان 24، غلامرضا کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک شکارچی غیرمجاز که در شمال شهر گنبدکاووس و همچنین در تالاب های بین المللی بخش داشلی برون اقدام به شکار پرندگان می کرد، دستگیر شد.

وی با بیان اینکه از این شکارچی 60 قطعه پرنده کشف و ضبط شد، افزود: پرندگان کشف شده از این شکارچی سه قطعه فلامینگو ، یک قطعه قو ، یک قطعه طاووسک ، یک قطعه اردک سرسفید (گونه در حال انقراض)، یک قطعه اردک تاج دار و بقیه مرغابی و چنگر بودند.

به گفته وی، از این شکارچی متخلف یک قبضه اسلحه دولول بدست آمده است.

کریمی همچنین گفت: ماموران و ضابطین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان طی چند روز گذشته دو شکارچی غیرمجاز دیگر را در شهرستان آزادشهر دستگیر کردند.

وی افزود: این این افراد یک قطعه پلیکان و دو بهله عقاب بدست آمده است.

رییس اداره محیط زیست گنبدکاووس افزود: پرونده متخلفان شکار به همراه ادوات ضبط شده برای رسیدگی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

شمال شهرستان گنبدکاووس با داشتن سه تالاب بین المللی 'آلاگل، آلماگل و آجی گل' محل زندگی پرندگانی از کشورهای نیمکره شمالی است که همه ساله برای زمستان گذرانی به این منطقه پرواز می کنند.

شهرستان گنبدکاووس 325 هزار نفر جمعیت دارد./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار