مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از استقرار 321 واحد صنایع تبدیلی در 14 شهرستان استان خبر داد.

321 واحد صنایع تبدیلی در 14 شهرستان گلستان مستقر شده است

گزارش گلستان ۲۴؛ عیدمحمد فاروقی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: 321 واحد صنایع تبدیلی در 14 شهرستان گلستان مستقر شده است که حدود هفت درصد الی 10 درصد از این صنایع تبدیلی غیرفعال هستند.

وی در خصوص صنایع‌ تبدیلی تصریح کرد: صنایع تبدیلی با هدف جلوگیری از خام‌فروشی جذب مواد خام مازاد بر مصرف داخل استان را هدفگذاری کرده است و در این راستا سعی می‌کند که صنایع مورد نیاز که بتواند محصول مازاد را جذب کند و امکان ماندگاری را فراهم کند را در دستور کار خود دارد.

*36 واحد صنایع تبدیلی در شهرستان آزادشهر مستقر شده است

مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ابراز کرد: شرکت صنایع تبدیلی به دنبال عمل‌آوری و فرآوری محصولات و بسته‌بندی آنهاست تا امکان ماندگاری و ارزش افزوده بیشتر برای محصولات ایجاد کند و در نهایت درآمد بیشتری را برای بهره‌برداران به دنبال داشته باشد.

فاروقی با بیان اینکه 36 واحد صنایع تبدیلی در شهرستان آزادشهر مستقر شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت تولیدات کشاورزی، صنایع تبدیلی در 14 شهرستان گلستان مستقر شدند اعم از شهرستان آزادشهر که 36 واحد تبدیلی و در شهرستان آق‌قلا 24 واحد صنایع تبدیلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان بندرگز 35 واحد صنایع‌تبدیلی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: شهرستان بندرترکمن دارای 16 واحد تبدیلی و شهرستان رامیان 15 واحد تبدیلی دارد.

* گرگان با 71 واحد تبدیلی توانست بیشترین واحد صنایع تبدیلی را به خود اختصاص دهد

مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با بیان اینکه شهرستان علی‌آبادکتول دارای 20 واحد صنایع تبدیلی است، گفت: شهرستان‌های کردکوی، کلاله و گالیکش به ترتیب دارای 32، 12 و چهار واحد صنایع تبدیلی هستند.

فاروقی با اشاره به اینکه شهرستان گرگان بیشترین صنایع تبدیلی را به خود اختصاص داده است، افزود: شهرستان گرگان با 71 واحد تبدیلی توانست بیشترین واحد صنایع تبدیلی را به خود اختصاص دهد.

وی اظهار کرد: شهرستان گمیشان دارای هشت واحد صنایع تبدیلی است و همچنین شهرستان گنبدکاووس دارای 30 واحد، شهرستان مراوه‌تپه دارای دو واحد و شهرستان مینودشت دارای 16 واحد صنایع تبدیلی است.

مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: بیش از 3 میلیون و 350 هزار تن ماده خامی است که صنایع تبدیلی می‌توانند جذب کنند که در برخی از شهرستان‌ها وضعیت مطلوبی داریم و برخی از شهرستان‌ها مانند مراوه‌تپه و گالیکش و گمیشان نیاز است که سرمایه‌گذاری بیشتری در آنجا اتفاق بیافتد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار